מהנעשה באקדמית חמדת

 

מצטיינות נשיא ודיקן לשנה''ל תשפ''ד
מצטיינות נשיא ודיקן לשנה''ל תשפ''ד
אחת לשנה מעניקה הנהלת המכללה תעודות 'מצטיין נשיא' ו'מצטיין דיקן'. התעודות מיועדות לסטודנטיות וסטודנטים סדירים לתואר ראשון, עבור הישגיהם בשנים א-ג, ומוענקות לסטודנטיות ולסטודנטים עם ממוצע הציונים הגבוה ביותר בשנת הלימודים הקודמת. המכללה שמחה להודיע כי מצטיינת נשיא המכללה היא אוראל טרבלסי. מצטיינות דיקן הפקולטה למדעים מדויקים הן נעמה הודיה בוסקילה וטליה חליוא, מצטיינות הפקולטה למדעי הרוח הן טליה חנה שמואל והודיה שפר, ומצטיינות הפקולטה למדעי החברה הן אפרת סויסה ורון שישו. כל הכבוד על ההשקעה, העמל והתוצאות!
משתתפות מתי"א
פעילות מבורכת של המרכז לפדגוגיה של חוסן במכללה
כנס הוקרה לעובדי ההוראה בחינוך המיוחד, מטעם מתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי) נתיבות, שדות נגב ושפיר, התקיים במהלך החודש שעבר בשיתוף עם המכון לפדגוגיה של חוסן במכללה. כשישים עובדות ועובדי הוראה בחינוך המיוחד שמעו את הרצאתם של ד"ר דני ניקריטין וד"ר שי מאמו על פדגוגיה של חוסן והשתתפו לאחר מכן בסדנה. ובנוסף, השבוע סוכם עם המחמ"ד דוד חטואל על פתיחת מחזור נוסף של עתודת מנהלים במכון לפדגוגיה של חוסן. העתודה מיועדת למורות ומורים שואפי ניהול מהחמ"ד במחוז דרום, שיעברו הכשרה למנהיגות חינוכית ברוח פדגוגיה של חוסן. כמו כן השבוע התקיים המפגש השני של מנהלי בתי הספר החרדיים בדרום, העוברים הכשרה של המכון לפדגוגיה של חוסן בשיתוף עם ארגון שלבים.

 

המרצים עם הציונים הגבוהים ביותר
מיהם המרצים שקיבלו את הציונים גבוהים במשובי הסטודנטיות והסטודנטים באקדמית חמדת? סיכום נתוני המשובים שמילאו הסטודנטיות והסטודנטים בסמסטר ב' של שנת הלימודים הקודמת, שנת תשפ"ג, העלה כי המרצות והמרצים שקיבלו מהסטודנטיות והסטודנטים את הציונים הגבוהים ביותר הם: פרופ' יצחק גילת, ד"ר דורית טרגין, ד"ר דניאל ניקריטין, ד"ר רעיה סטולר וד"ר תמר שמרלר. ברכות מקרב לב ומלוא ההערכה על הוראה איכותית ומסורה!
המרצים עם הציונים הגבוהים ביותר
שיתוף פעולה בין המכללה ובין מערכת החינוך בקריית גת
שיתוף פעולה בין המכללה ובין מערכת החינוך בקריית גת
בישיבה שהתקיימה לאחרונה, סוכם כי המכון לפדגוגיה של חוסן של המכללה יוביל תהליך עירוני כולל במערכת החינוך של קריית גת. מבחינת דרג הפיקוח במשרד החינוך וברשות המקומית זו תכנית דגל עירונית, שכוללת מסע חינוכי של חוסן, שבמסגרתו ייפגשו מורים מובילים מקריית גת עם פדגוגיה עדכנית ברוח הפדגוגיה של החוסן.

 

הרשמה למגוון קורסים מעניינים ביחידה ללימודי חוץ
היחידה ללימודי חוץ, בראשותו של ד"ר נהוראי אליקים, הוציאה בשבוע שעבר לדרך את הסמינר הראשון לשנה זו. מעל מאה משתלמות ומשתלמים ובני זוגם יצאו לאילת לשלושה ימים של סמינר הכולל למידה לצד נופש והפוגה. הקבוצה יצאה בטיסה מתל אביב והתארחה במלון דן המפואר. בין השאר כללה התוכנית שייט במפרץ אילת, טיול ג'יפים בנופים המדבריים ומסלול בפארק תמנע. מוזמנים להירשם לסמינרים הבאים!
ובנוסף לכך, ההרשמה למגוון קורסי סמסטר ב' של היחידה ללימודי חוץ החלה. בין השאר אפשר ללמוד הוראה מתקנת, הדרכת הורים ממוקדת חוסן, קאנבה, משחקולוגיה, טכנופדגוגיה, יישומי גרפיקה, בינה מלאכותית, NLP לחוסן אישי, הום סטיילינג ועיצוב סביבות למידה, ועוד. בנוסף אפשר להירשם כאמור לעיל לסמינרים בבתי מלון באילת, ים-המלח, ירושלים וכנרת, וגם לקורסיור 'אצא לי השוקה', הכולל סיורים וטעימות במגוון שווקי הארץ. הזדרזו והרשמו.

 

האקדמית חמדת מארחת
האקדמית חמדת מארחת
כל זמן שהלימודים האקדמיים הם במתכונת של למידה מרחוק, מעמידה המכללה את הקמפוס שלה לטובת צורכי המלחמה. מזה כחודשיים מתארח אצלנו התיכון החרדי לבנות "אוהל משה", שבימי שגרה פועל במושב זמרת, והשבוע הצטרפו גם תלמידי ישיבת "בית יהודה" בכפר מימון, שהחלו ללמוד בכיתות שלנו.
ישיבת המועצה האקדמית במכללה
ישיבת המועצה האקדמית במכללה
המועצה האקדמית היא הסמכות האקדמית העליונה של המכללה, וחברים בה פרופסורים מאוניברסיטאות בארץ יחד עם פרופסורים ובעלי תפקידים מהמכללה. לאחרונה, התכנסה המועצה לישיבה חצי שנתית. בחלקה הראשון נפגשה המועצה עם חברות וחברי הסגל המנהלי, כדי להביע הזדהות עם ההתמודדות שלהם בתקופת המלחמה. לאחר מכן נדונו נושאים אקדמיים הנוגעים ללמידה בעת המלחמה, לקידום בדרגות האקדמיות ועוד.

 

טקס הזדהות עם החטופים במכללה
טקס הזדהות עם החטופים במכללה
במהלך החודש שעבר מלאו מאה ימים למלחמת חרבות ברזל, וברחבי הארץ נערכו אירועי הזדהות עם החטופים. גם במכללה נערך טקס, שעסק בכלל החטופים ובפרט בביפין ג'ושי, אזרח נפאל שבא ללימודי חקלאות אצלנו במכללה ונחטף מקיבוץ עלומים. במהלך הטקס סיפר נשיא המכללה, פרופ' חיים שקד, על האזרח הנפאלי, חולקו לקהל פרחים צהובים, ונקראו פרקי תהלים. לוח עם תמונותיהם של כל החטופים הוצב בכניסה לבניין אודם.

 

איחוד מכללות
איחוד מכללות
מכללת אפרתה פנו לאחרונה לאקדמית חמדת וביקשו להתאחד. בעקבות זאת, נערך ביקור של הנהלת מכללת אפרתה אצלנו במכללה,  בביקור ראשוני זה, הציגה הנהלת המכללה בפני האורחים נתונים על המכללה כדי לחשוב על שיתופי פעולה אפשריים. נעדכן בעז''ה בהמשך על ההתקדמות בתהליך.
פעילות מרכז הסימולציות במכללה
פעילות מרכז הסימולציות במכללה
במהלך החודש שעבר התקיים מפגש למידה נוסף של קבוצת המורות והגננות המאמנות, המשתתפות זו השנה השנייה בתהליך פיתוח מקצועי שיזמו ד"ר ציפי בבצ'יק וד"ר שי מאמו במטרה להגדיר מחדש את תפקיד המורה המאמנת. במסגרת המפגש התקיימה סימולציה עם צמד השחקנים המוכשרים ישי ואייל, שהצטרפו למערך השחקנים של מרכז הסימולציות הפועל במסגרת המכון לפדגוגיה של חוסן.
כוס תנחומים
כוס תנחומים
נועה בן זינו-זמיר, סטודנטית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, איבדה בשבעה באוקטובר את אחיה, עידו בן זינו הי"ד ממרכז שפירא. אנו משתתפים בצערה ובאבלה של נועה והמשפחה .

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק