fbpx
צור קשר!

מכללת חמדת הדרום מצמיחה פרופסורים!

הביוגרפיה של פרופ' אסתר אפללו על קצה המזלג

פרופ' אסתר אפללו מתארת את השלבים השונים בדרכה האקדמית עד לקבלת התואר הנכסף. מרתק ומרגש.

"את לימודי הדוקטורט עשיתי באוניברסיטת בן גוריון, בפקולטה למדעי הבריאות. חקרתי את יחסי הגומלין והתחרות בין תאים סרטניים המובילים להתפתחותם של תאים גרורתיים אלימים.

במהלך לימודי הדוקטורט נבחרתי לנהל את קרן אייסף (ISEF) בדרום (קרן בין-לאומית לחינוך) וכך נשאבתי לפעילות חברתית וחינוכית שהשפיעה על התפתחותי המקצועית ועיצבה את דרכי.

המחקר אתגר אותי, אבל משכה אותי גם הפעילות החינוכית שנראתה משמעותית. לכן, בתום תקופת הפוסט-דוקטורט, החלטתי לעזוב את האוניברסיטה ולהתמסר לפעילות ולמחקר בחינוך מדעי ובשילוב הטכנולוגיה בחינוך, אותה מצאתי מאתגרת לא פחות מהמחקר המדעי.

כמי שנולדה, גדלה וחיה בנגב החלטתי שאני רוצה להישאר בנגב ולעבוד בנגב. למעשה, עם סיום פוסט הדוקטורט, מ-1993 ועד היום, מוקדש רוב זמני לחינוך המדעי. במהלך השנים פיתחתי תכניות לימוד והעשרה במדעים וזכיתי ליזום ולנהל פרויקטים חינוכיים שונים, כולם ברחבי הנגב.

מכללת חמדת הדרום היא הבית השני שלי כבר למעלה מ-20 שנים. לצד הוראת קורסים במדעים ובהוראת המדעים, זכיתי לכהן בתפקידי ניהול אקדמיים שונים. התפקידים השונים אפשרו לי להשפיע על עיצוב המכללה ועל התפתחותה האקדמית.

אחד השיאים בתפקידיי האקדמיים היה הקמתו וניהולו של בית הספר לתואר שני תוך אישורן של שלוש תכניות .M.Ed לתואר שני. כיהנתי גם בתפקידים כמו מנהלת אקדמית של המכללה, ראש החוג למדעים, ריכזתי את היחידה להכשרת אקדמאים, את היחידה ללימודי המשך ואת תכנית המצוינים.
מספטמבר 2015 אני ראש הרשות למחקר של המכללה שמטרתה העיקרית היא ליצור תשתית מחקרית של ייעוץ, הכוונה וסיוע לקידום המחקר של חברי הסגל."

ברכות המכללה ועובדיה לפרופ' אסתר אפללו. אנו גאים בך ומשתתפים בשמחתך עם תואר הפרופסור שהוענק לך!

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)