fbpx
צור קשר!

מנהלי אגפי החינוך עומדים בחזית

האקדמית חמדת מובילה זאת השנה השניה פורום אקדמי למנהלי אגפי ומחלקות חינוך במחוז דרום בראשות ד"ר ציפי בבצ'יק. מפגשי הפורום עוסקים בענייני מנהיגות וחינוך.

מנהלי חינוך מחוז דרום במפגש

הפורום היום התקיים במרכז מנדל למנהיגות חינוכית בנגב בשיתוף יחידת הבוגרים במכון מנדל ועסק בנושא "במחשבה תחילה: מנהיגות וחוסן בחירום בין המקצועי לאישי". ד"ר עדי ניר-שגיא מנהלת מרכז מנדל למנהיגות בנגב פתחה את המפגש והציגה את החזון והמטרות של מנדל כפי שהגה מורטון מנדל והציגה את המודלים של תוכניות הכשרה למנהיגות בנגב כמו למשל: תכנית מנהיגות בכירה בנגב
ותכנית מנהיגות אזורית והזמינה את מנהיגי החינוך ברשויות המקומיות בדרום ליצור עם המרכז קשר ולייצר חיבורים לטיפוח המנהיגות החינוכית בדרום.

פרופ' חיים שקד נשיא האקדמית חמדת כיבד בנוכחותו וציין כי הלמידה הרציפה במסגרת הפורום הנוכחי מייצרת שגרה מבורכת בעת המלחמה ותורמת להתפתחות המקצועית ולרווחה האישית של המשתתפים.

ישראל שורק בוגר מנדל חבר סגל ומנהל תוכניות מנהיגות בנגב דן יחד עם המשתתפים אודות תפקידם של מנהיגים בזמן חירום ומלחמה סביב 

השאלות הפילוסופיות האם מנהיגות מחייבת שינוי של המציאות האם היא משפיעה על המציאות מחוללת מציאות או מגיבה למציאות המשתנה?
מתוך כך הציג שלושה דגמים של מנהיגות בזמן משבר:

  • דגם 1 – מנהיגות מונחית תוצאות – המגיבה למציאות המשובשת מקבלת החלטות ללא היסוס במטרה לייצר ביטחון
  • דגם 2 – מנהיגות מונחית ערכים – ויש לה מחירים שהמנהיג מוכן לשלם במבחן התוצאה.
  • דגם 3 – מנהיגות מונחית אישיות או אופי –
    זהו מנהיג בעל אופי ייחודי המהווה כתובת מעצים אחרים כולם יודעים שיש על מי לסמוך ומי שפותר בעיות. אדם שנכנס ללב של ההולכים אחריו.

המפגש כולו היה מעורר ומהרהר ועסק במנהיגות בעת הזאת בימים של לחימה.

פורום מנהלי אגפי חינוך במחוז דרום פועל זו השנה השנייה בהובלת האקדמית חמדת מכללה לחינוך בשדות נגב. מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות בדרום כיום יותר מתמיד עומדים בחזית המלחמה בעזה ומובילים את המנהיגות החינוכית המקומית.

הפורום הנו מסע משותף של מנהיגי מערכות החינוך בדרום במטרה לקדם את צוותי החינוך ואת ילדי ישראל למצוינות אישית ולהצטיינות אנושית.
הפורום הנו מרחב לשותפות וליצירת חיבורים תוך שיתוף בהצלחות ובאתגרים ומהווה הזדמנות לטיפוח חוסן ולשאוב כח אחד מהשני באמצעות למידת העמיתים.

פורום דרום מנהלי אגף חינוך נפגשם "במחשבה תחילה, ביום רביעי | ט"ז טבץ תשפ"ד 27 בדצמבר 2023 בשעות 14:00-16:00 מפגש של מנהיגות רוח וחוסן עם ישראל שורק בוא בשמחה!

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)