fbpx
צור קשר!

מנהלי העתיד מבקרים בעיר העתיד

הדור הבא של מנהלי בתי ספר במסלול החמ"ד, ביקרו השבוע במוסדות חינוך בעיר מודיעין-מכבים-רעות.ד"ר ציפי בבצ'יק, ראש תכנית הכשרת מנהלי בתי ספר במכללת חמדת הדרום ותושבת העיר מודיעין, יזמה את הביקור במטרה לחשוף את מנהלי העתיד לאתגרים ולסוגיות בשנה הראשונה של מנהל בראשית דרכו בניהול בית ספר.במהלך הביקור פרחי הניהול התארחו בבתי הספר ממ"ד נתיב זבולון, בניהולו של המנהל החדש, הרב דוד אפטר, ובבית הספר הממלכתי 'אלונים' בניהולה של גב' גלית טורג'מן, אף היא נכנסה לתפקיד בתחילת השנה. תודה לשניהם על פתיחת דלתות בית ספרם ועל יצירת צוהר לסוגיות ולאתגרים העומדים בפתחו של מנהל בשלב הכניסה לתפקיד.

הפרחים נפגשו עם מחמ"ד מחוז ירושלים, מר אלכס גליקסברג, יחד עם המפקח במטה בנימין, והרפרנט במחוז של אבני ראשה, מר יוסי שינובר. מפגש הלמידה עסק בנושא: "דרוש מנהל מוצלח לחמ"ד" והתנהל ברוח המחוז באוירה סדנאית הכוללת דיון בדילמות ניהוליות במעגלי שיח על מנת ללמוד וללמד מתוך הקשבה, קשיבות, פתיחות, אותנטיות, התבוננות וניהול תובנות סביב יעדי ואבני הדרך של החמ"ד. אלכס ציין והסביר מיהו המנהל המצליח הדרוש לתפקיד הנעלה של ניהול מוסד חינוכי: "המנהל שמשכיל להבין שבחיים יש הרבה אבנים הוא המנהל המצליח. המנהל ההרמוני העוסק בו זמנית ביעדים השונים ובאבני הדרך כמלאכת פאזל. המנהל הוא איש שלם. הוא חי חיים שלמים עם מתחים ולא יודע הכל גם בחייו האישיים וגם המקצועיים. החיבורים בחיים הם היוצרים אדם שלם, אדם מלא. על המנהל להיות אפקטיבי בחינוך ובהוראה, לשאוף ליצירת חיבורים על מנת ליצור עולם מלא. לעשות הכל באופן מצוין. חסרים מנהלים גדולים זהו תפקיד קשה ומאתגר. אין הרבה אנשים שרואים שליחות ומצוינות בכל דבר. מנהיג גדול מבין שהוא חייב ללכת על הכל ביחד ולהשכיל איך לצרוך עזרה, לזהות מה החוזקות שלי ובמה אני לא טוב וללמוד יחד בלמידת עמיתים"

מר מויש לוי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך. בשיח כנה ואותנטי חשף מר לוי בפני פרחי הניהול את מקומה של הרשות בחייו של מנהל בית הספר ועמד על טיב הקשר ביניהם בדגש על השנה הראשונה בניהול.

בהמשך היום, התקיימה פגישה בגובה העיניים עם בסוף היום, הפרחים שמעו הרצאה מקצועית וחשובה מפי עו"ד מורן הכהן-יבין, יו"ר הנהגת ההורים ב'אלונים', שדנה בנושא:
'סוגיות משפטיות בניהול'. פרחי הניהול התוודעו לחובות ולזכויות של עובדי הוראה, לחוק למניעת הטרדות מיניות ועוד. הכהן-יבין גם סיפרה על האתגר בלהיות מנהל חדש מנקודת המבט שלה כהורה.

מר משה בוזגלו, פרח ניהול בתכנית ותושב העיר שדרות, סיכם את הביקור: "היה מרתק להיפגש עם זירות משמעותיות בעולם הניהול ועם כל כך הרבה דמויות משמעותיות ומעוררות השראה. יישר כח עצום ותודה."

מלווים את הפרחים במסע גיבוש זהותם האישית המקצועית והניהולית של פרחי הניהול, אנשי החינוך המעולים: ד"ר איציק עמר, ראש היחידה לפיתוח מקצועי במכללת חמדת הדרום בנתיבות, מר דוד אביטל, המנהל לשעבר הותיק והמנוסה של ממ"ד רמת מודיעים בחשמנואים וגב' אסנת עוזרד, המנהלת המיתולוגית של חטיבת הביניים עירוני ג' ע"ש מוטה גור במודיעין, שסיימה את תפקידה בקיץ האחרון.

בנוסף, בהקשר זה, ישיבת בנ"ע 'לפיד' נבחרה להיות בית ספר מכשיר מנהלים בהובלה של הרב צבי לוסטיג, מנהל הישיבה ובליווי של מדריכת התנסות, הגב' אסנת עוזרד.לפני כחודש, ביוזמת פרח הניהול בתכנית, מר דובל'ה שחור, איש חינוך פעיל ותושב העיר, התקיים יום למידה נוסף בתכנית בבתי הספר בעיר. מנהלי העתיד ביקרו בשני מוסדות מובילים בממ"ד יסודי  'אריאל' בניהולו של הרב אבי שוחטמן ובתיכון אמי"ת בנים בניהולו של מר ליאור הלוי. יום הלמידה עסק באתגר הניהולי של יחסי בית ספר וקהילה ובעולמו הרגשי של מנהל בית ספר.

ללא ספק, תכנית הכשרת המנהלים של מכללת חמדת הדרום בנתיבות בחרה טוב ונכון בכך שהשכילה ללמוד וללמד מהטובים ביותר – ממערכת חינוך צעירה, דינמית ומשתנה. מערכת חינוך מצוינת המצמיחה אנשי חינוך ומנהיגות חינוכית, המובילה פדגוגיה וחדשנות ומותאמת לצרכי הלומד במאה ה-21.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)