fbpx
צור קשר!

מפגש ראשון של בימת חמדת

אקדמיה כיתה

בשבוע האחרון התקיים מפגש ראשון של בימת חמדת בסימן פתיחת שנה"ל תשע"ו.
בשל התרחבות המכללה, המפגש התקיים באולם הספורט של מועצה אזורית שדות נגב כיוון שאולם "בית רבקה" לא מכיל את כל הסטודנטיות של תואר ראשון.
את המפגש הנחתה ד"ר צביה בר שלום, רכזת הדרכה וסטאז' וסגנית נשיא המכללה.
פרופ' אבי לוי, נשיא המכללה היוצא בירך את הסטודנטיות החדשות והוותיקות בהצלחה, דיבר על אישיות המחנך הדגול "כזה שצריך להיות תנור חם שמקרין אהבה לתלמיד", וסיכם את כוהנתו: "אלו היו 25 השנים הטובות בחיי, שמחתי לקום כל בוקר. אני מאחל למכללה שתצמח ותפרח ותמשיך לבנות דורות של מחנכים ומחנכות".

בימת חמדת 2

פרופ' זכריה מדר, רקטור ומ"מ נשיא המכללה דיבר על חשיבות ההתפתחות המקצועית של המורה וביקש מהסטודנטיות: "קחו אחריות להתפתחות מקצועית שלכן, לטובתכן. התקדמו שאפו, למדו תואר שני, עלו והצליחו. אל תעצרו".
רב המכללה, הרב שמעון אמור הודה לפרופ' אבי לוי על פועלו: "זכינו כאן במכללה, לשליח גדול, ידיד אמת, מחנך משכיל ויודע ובלי הרבה תארים שמו: אבי. אבי אמר אמירה- פה ישמע קול תורה וקול חינוך, חינוך מצוין, חינוך אמיתי. אני זוכר איך התחלנו את כל התהליך הגדול והחשוב הזה. האמונה בדרך, מסירות הנפש, העשייה של העוסקים בצרכי ציבור באמונה הביאו אותנו עד הלום. ותודה לפרופ' מדר שעוזר לנו, בעבר, בהווה ובעתיד".

ד"ר צביה בר שלום, דיברה על שני דברים רלוונטיים לסטודנטיות הנוכחות:

תואר שני במכללת חמדת הדרום:

לאחר שלוש שנות הוראה אפשר להתחיל ללמוד במכללה בשלוש תכניות:

  1. חינוך מדעי– התכנית מתאימה למורי המדעים מכל המסלולים ולמורי המתמטיקה
  2. התכנית לניהול וארגון מערכות חינוך– התכנית מתאימה למורים הממלאים תפקיד ניהולי או ריכוזי, או המייעדים עצמם לתפקידים אלה
  3. התכנית לתרבות יהודית בזיקתה אל התנ"ך והוראתה– התכנית מתאימה למורים ממקצועות מדעי הרוח (תנ"ך, ספרות, תושב"ע, לשון, היסטוריה

אקדמיה כיתה:

תכנית אקדמיה כיתה החלה השנה בכל המכללות להוראה. סטודנטיות להוראה בשנה ג' נמצאות במשך שלושה ימים בשבוע (החל מ1 לספטמבר ועד 30 ליוני) בבתי הספר והגנים. שלושה ימים בהן הסטודנטית צמודה לאיש החינוך- למורה, לגננת, לכיתה. המגמה היא שבמשך השנה הן יהפכו למורות וגננות משניות. כלומר שיהיו בכיתה שני אנשי חינוך שווי ערך שמלמדים את הילדים. בעקבות זאת שיטת ההוראה תשתנה, עבודת הצוות תקרין על הילדים.

בחמדת הדרום התחלנו את התכנית בבי"ס היסודיים בהתמחויות מתמטיקה, מדעים ומקרא ובמסלול הגיל הרך. המגמה היא שבשנים הבאות נפתח עוד מסלולים ועוד התמחויות לתכנית אקדמיה כיתה. כך שבעוד שנה- שנתיים כל המכללה תשתתף בתכנית אקדמיה כיתה וכל הסטודנטיות תהיינה בשלושה ימי עבודה מעשית במהלך שנה ג'. בתכנית זו יומיים בבוקר נמצאים במסגרות ההתנסות ואחר הצהריים לומדים במכללה ויום אחד בשבוע הוא יום לימודים מרוכז. תכנית זאת מוכיחה את עצמה ובתי ספר פונים אלינו ומבקשים גם הם להצטרף.

למרות שזה נראה קשה לסטודנטיות, ההכשרה המקצועית הרבה יותר טובה והרבה יותר מתאימה כהכנה למציאות. אנו מעריכים שסטודנטיות שעברו הכשרה זו, כשתגענה לשדה, הקליטה שלהם תהיה הרבה יותר קלה כי הן כבר היו שם.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)