fbpx
צור קשר!

"מקצוע ההוראה הוא מהאהובים בישראל"

איל רם, סמנכ"ל משרד החינוך למינהל עובדי ההוראה: "רבים מהמורים היו בוחרים לעבוד במקצוע אם היו שואלים אותם שוב".

בשבוע שעבר קיימה המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום שליד נתיבות, טקסי הענקת תארים לכ-490 בוגרים ובוגרות, שסיימו לימודי תואר ראשון, תואר שני ותעודת הוראה.
הטקס נערך בהיכל התרבות של המועצה האזורית שדות נגב בהשתתפות סמנכ"ל ומנהל מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך איל רם, נשיא המכללה פרופ' שאול קרקובר, סגני הנשיא ד"ר חיים שקד וד"ר צביה בר שלום, מנכ"ל המכללה קובי ויצמן, נציג האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך דוד בוסקילה, המכללה הרב שמעון אמור, חברי הסגל ומשפחות הבוגרים והבוגרות.
סמנכ"ל משרד החינוך איל רם
את הטקסים ליוותה באתנחתא מוסיקלית נגנית הנבל רבקה ארקי-עמר, וחולקו במהלכם מלגות לסטודנטיות מצטיינות.
בטקס לבוגרי התואר השני, הדגיש נשיא המכללה, פרופ' שאול קרקובר את הברית הכרותה בין הסטודנטים למכללה: "המכללה עושה הכל כדי לשפר את רמת הלימודים, ואנחנו בטוחים שגם הבוגרים ייצגו אותנו בכבוד וייטלו על עצמם את השליחות לפרסם את איכות התואר בו זכו במכללה. מאחל לכולכם שתצליחו בעבודתכם לגדל דורות ישרים ונאמנים, ולהצליח בכל דרככם".

איל רם, סמנכ"ל משרד החינוך למינהל עובדי ההוראה, פנה בדבריו אל הבוגרים הנרגשים: "את תקופת הסטאז', השנה הראשונה להוראה, אפשר להמשיל למרגלים שנשלחים לארץ לבחון האם זו ארץ אוכלת יושביה או דווקא ארץ זבת חלב ודבש. בישראל ישנם המצקצקים על הקושי של מקצוע ההוראה, ובכל העיתונים מסבירים עד כמה הכל רע. אבל דווקא בדוחות האחרונים שהתפרסמו ניתן לראות שמקצוע ההוראה הוא מקצוע אהוב ואחד המובילים בישראל".

לדבריו, "רבים מהמורים היו בוחרים לעבוד במקצוע אם היו שואלים אותם שוב, וישראל קבלה את הממוצע הגבוה ביותר במדינות ה-OECD. גם על-פי הלמ"ס, מקצוע ההוראה הוא המקצוע השני האהוב בין המקצועות. זו ארץ זבת חלב ודבש בכל מובן המילה, והעניין הוא נקודת המבט: האם אני הולך ומקטר ורואה את הילדים כנפילים, או רואה את הטוב בתלמידים ואת מה שיש למחנך להציע. אנו במשרד החינוך מאחלים לכם בהצלחה. תמשיכו ללמוד ולהתפתח, ונמשיך ללוות אתכם ולתמוך בכם לאורך כל הדרך".

נציגת הסטודנטיות לתואר שני, טלי סויסה, סיפרה

בהתרגשות על הכלים הלימודיים והחינוכיים שקיבלו הסטודנטיות במהלך הלימודים: "המחנך והסופר צבי שַרְפְשטיין אמר: 'כבד את תלמידיך ואל יהיו בעיניך כילדי היום, כי אם כאישי המחר', ונדמה שמשפט זה

עומד כנר לרגליכם. האמנתם בנו לאורך כל הדרך, יצרתם עבורנו סביבה תומכת, הצעדתם אותנו קדימה אל עבר חשיבה עצמאית ויצירתית, סייעתם לנו באיזון בין לימודים אקדמיים ברמה גבוהה לבין קריירה ומשפחה, איזון הדורש מצדכם גילויי הקשבה, רגישות וגמישות אל מול מציאות משתנה ומתחדשת. ואם יש חותם שמייחד את אנשי הסגל ואת צוות המרצים בחמדת הדרום, הוא היחס האישי והמכבד לכל אחד ואחת מאתנו. תודה".

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)