המלצות

 

המלצות של סטודנטיות וסטודנטים

שם הסטודנטית: אורית אלמליח

חידוש מבורך ומשמעותי המאפשר למידה שונה ומגוונת.
 אנו כמורים ומנהלים לעתיד יכולים להפעיל את כל החושים באופן זה. על אף שאנו בוגרים, אחראיים ומתוכננים עדיין עושים "טעויות" שנראות כזניחות אך לצד האחר משמעותי מאוד. דרך זו יוצרת חשיבה מחודשת טרם עשייה, אמירה או התנהגות.
מבחינתי כל הלמידה בשלבים אלו בהם אנו נמצאות צריכים להיות פרקטים.

——————————————————————————

שם הסטודנטית: אורית אלמליח

לאחר שהתנסינו מספר פעמים במרכז הסימולציה במסגרת השיעורים של דר' זוהר טל,
ברצוני לומר שמדובר בהתנסות חווייתית ומאוד נחמד, האופן שהועבר השיעור במרכז הסימולציה מאוד רלוונטי ותורם להבנת וניתוח סיטואציה מחיי היום יום בביה"ס.
יחד עם זאת, היה ממש נחמד שהסטודנטיות היו בחדר נפרד והסריטו את עצמן מבלי שנראה אותן , לדעתי לזה יש יותר אפקט להבין ולנתח את הסיטואציה גם מעניין יותר ומזמן יותר שיח בזמן השיעור אודות המקרה.
כשהסטודנטיות נמצאות איתנו ומסריטות את עצמן מולנו פחות מעניין אם כי היתרון  הוא שניתן להריץ את הסצנה ולדבר על קטעים מתוך הסצנה.
אבל בהחלט זו דרך חווייתית וכלי מעניין לדון על הסיטואציות וללמוד מהן.
 אהבתי במיוחד את ההתנסות  הראשונית בה הסטודנטיות היו בחדר הצילום זה הוסיף עניין לשיעור.

——————————————————————————

שם הסטודנטית: לימור חדד

במהלך הסמסטר השתתפתי פעמיים בסימולציה כמציגה והדבר תרם לי רבות זהו כלי ללמידה פרקטית , גם כצופה וגם כמשתתפת הסימולציות נלקחו מהתנסויות בחיינו המקצועיים ונתנו לנו "מראה" התבוננות וריפלקציה לניהול קונפליקטים במצבים שונים.
לימור חדד שנה ב

——————————————————————————

חדר הסימולציה רעיון חדשני ומאוד יצירתי, הייתה תחושה של למידה מאתגרת ומשמעותית כאשר הסיטואציה התרחשה מול עינינו ובזמן אמת, ניתן היה לראות מה אפשר ללמוד מתוך הסיטואציה ומה ניתן לשפר.
מאוד נהנתי, תודה רבה.

——————————————————————————

שם הסטודנטית: שני אפללו.

בעיני החדר סימולציה הוא אכן פרויקט נהדר הנותן לנו הסטודנטיות סוג של פרספקטיבה איך אנחנו נראות מהצד
לדעתי כל סטודנטית במהלך התואר שלה מומלץ שתתנסנה
מה שיתן לה מדד מסוים לגבי נק' שיפור ושימור.
ובנוסף יש לכך ערך עליון שכל אחת מבנות הכיתה רושמת את חוות דעתה כך זה נותן נק' ראיה שונות, בסה"כ חוויה מלמדת ומעשירה.

——————————————————————————

שם הסטודנטית : רחל אצ'ילדייב

אני צפיתי בכיתה עם כל שאר הבנות. ואני אגיד שממש נהנתי לצפות ולדון על המקרה בסוף. לדעתי התהליך הזה בחדר סימולציה אמור להיות חלק בלתי נפרד מהלימודים שלנו, זה טוב שאנו מתנסות ב"שטח", אפילו שהוא לא ממש מציאותי. החדר מוציא מאיתנו את מיטב הפוטנציאל שלנו, מה שאנו לא יכולות לעשות בכיתה רגילה בד"כ ונותן לנו כלים לעתיד לבוא. ויש דברים והערות חדשות שהתגלו לי כלפי עצמי – שאני משווה את עצמי להתנסות הקודמת שהייתה לי בגן (כבת שירות), אני מוסיפה לעצמי דגשים מה אני יעשה בפעם הבאה כשאלך לגן שוב.
לסיכום: אני בעד חדר סימולציה במהלך השנה. ולדעתי יהיה לנו יותר טוב לראות מה עושים בפועל ולעשות בפועל מה שאנו לומדות כתאוריות בשיעור.

——————————————————————————

התנסות במרכז לסימולציה במכללה האקדמית חמדת

ד"ר איריס גלילי- ראשת החוג לגיל הרך, המכללה האקדמית חמדת.

במסגרת שיעור דידקטיקה לסטודנטיות שנה א' בחוג לגיל הרך, קיימתי את אחד השיעורים במרכז לסימולציה של המכללה.

כדי לכוון לאחת המטרות של המרכז – 'לעשות את..' במקום 'לדבר על..' נבחר הסיפור: 'הארנב ממושי' מאת: שלומית כהון אסיף. חדר הצילום הפך להיות כ'גן ילדים' וזימן לסטודנטיות התנסות חווייתית המגשרת בין התיאוריה הנלמדת בשיעור לבין תרבות הגן. הסטודנטיות שיתפו פעולה, שיחקו את התפקידים שקיבלו ונתנו משוב לעמיתותיהן המציגות.

בתחושה שהלמידה הייתה משמעותית, מיד בתום השיעור, הן ביקשו להגיע למרכז לשיעור נוסף!

ברצוני להודות לד"ר כוכי פרג'ון, האחראית על מרכז הסימולציה, על הליווי המקצועי, הפגישות הפרונטליות, ההתכתבויות במייל ובווטאפ וכן בשיחות הטלפוניות. על שליחת המצגת המסבירה את דרך הפעילות במרכז וכן על ההסבר בהתנהלות הטכנית. כמו כן, ברצוני להודות למר שמעון סעדיה על התמיכה הטכנית, ההסברים וההדגמות. על התחושה שניתן לפנות אליו תמיד ועל זמינותו.

 

——————————————————————————

שיעור במרכז הסימולציות, במסגרת הקורס: חינוך לגיל הרך תאוריה ומעשה, מסלול הגיל הרך, שנתון ב.

המרצה: אודליה ששון.

מטרה: הסטודנטית תתנסה בהדמיה של אינטראקציות חברתיות ותכיר מושגים הקשורים בהתנהגות חברתית ופרו-חברתית בקרב ילדים.

שיעור שהתקיים בתאריך 18.11.19 במרכז הסימולציות, התמקד בהדמיה של אינטראקציות חברתיות בגן הילדים בשלוש סיטואציות שונות. לאור תגובת הסטודנטיות, אני מתרשמת כי התנסותן בסימולציה כמתנסות, כשותפות וכצופות תרמה להעמקה וביסוס של מושגים ולחוויית שיעור אחרת. כבר מבניית התרחישים חשתי כי יצירת סביבה אותנטית, המותאמת לסביבת הגן, בשילוב עם סיטואציות מרתקות יאפשרו עניין ויציבו אתגר בפני הסטודנטיות. ואכן כך היה. התגייסותן של הסטודנטיות לטובת המשחק בתרחיש הייתה מקסימלית דבר שאפשר ניתוח מעמיק של התרחישים, המשגה נכונה של טיפוסי הילדים ודרכים למעורבות מיטבית של הגננת. בנוסף להטמעת המושגים, החוויה הייתה מהנה ביותר, האווירה הייתה  משוחררת ותרמה לציפייה של הסטודנטיות להשתתפותן במשחק. אמירות מיוחדות שעלו במסגרת הדיון כגון: "פתאום כששיחקתי ילד, הרגשתי את הצד שלו ואת החוויה שלו בתוך האינטראקציה החברתית", "הרגשתי שהמושגים מקבלים משמעות כשאני משחקת אותם" תרמו להבנה שלי עד כמה השיעור היה משמעותי עבור הסטודנטיות.

לאור החוויה שחווינו יחד הן כמרצה והן הסטודנטיות אני מאמינה כי אשלב את הסימולציות כחלק מדרכי ההוראה בקורסים המגוונים שאני מלמדת.        

אודליה ששון

——————————————————————————

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)