fbpx
צור קשר!

נקודות למחשבה והרבה השראה

"וַיִּקְרָא שְׁמָהּ, רְחֹבוֹת, וַיֹּאמֶר כִּי-עַתָּה הִרְחִיב ה' לָנוּ, וּפָרִינוּ בָאָרֶץ"

פרחי הניהול בתכנית הכשרת המנהלים של האקדמית חמדת ביקרו ביום רביעי האחרון בעיר התרבות והספורט רחובות.פרחי הניהול מבקרים בעיר רחובות

יום הלמידה נפתח בביקור במבנה החדש והחדשני של בית הספר ממ"ח עץ חיים בניהולו של הרב שלמה גרינבוים.

כיבדו בנוכחותם: פרופ' חיים שקד, נשיא האקדמית חמדת, ד"ר ציפי בבצ'יק, ראש תכנית הכשרת המנהלים באקדמית חמדת,מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעירית רחובות, מר זוהר בלום, מר מיכאל כהן, מנהל אגף חינוך חרדי בעיריית רחובות, מזכ"לית הסתדרות המורים גב' יפה בן דויד, סגן המזכ"לית מר גבי שמעון, מנהל המחוז החרדי מר שי קלדרון, הרב נח ליבשיץ, מפקח כולל בתי ספר יסודיים במחוז החרדי והרב מנחם דויטש, מפקח בית הספר.

פרופ' חיים שקד פתח את הביקור בדברי ברכה ושבח והודה לרב אושרי מנחם, בוגר האקדמית חמדת בתכנית הכשרת המנהלים על הכנסת האורחים ופתיחת צוהר לאתגרי הניהול בעת הזאת. גב' יפה בן דויד, אף היא בוגרת האקדמית חמדת, שוחחה עם פרחי הניהול אודות האופן שבו התנהל המאבק על שכר המורים והמנהלים ועל מתן אופק קידום לעובדי ועובדות הוראה. לדעתה המפתח להצלחה בתפקיד המנהל הוא עשייה משותפת, הידוק שיתופי פעולה בין מגזרים ומתן אוטונומיה למנהלים. לדבריה: המנהלים מכירים הכי טוב את הקהילה, את המורים ואת התלמידים וביכולתם למנף את מערכת החינוך כולה קדימה. המפגש עם בן דויד, דמות משפיעה על חייהם של כלל עובדי ועובדות הוראה ללא ספק, עורר בקרב עתודה המנהלים מוטיבציה לניהול מוסד חינוכי בקרוב.

אחד הפרחים תיאר את חווית המפגש עם המגזר: "עבורי היה משמעותי מאוד המפגש עם החינוך החרדי, צד יקר וחשוב בעם ישראל. הרבה נקודות לחשיבה, ולא מעט השראה."

פרחי הניהול מבקרים בעיר רחובותהרב גרינבוים, מנהל בית הספר ממ"ח עץ חיים פתח צוהר לעולמו של המנהל וסייע למנהלי העתיד בחידוד הזהות המקצועית והניהולית  שלהם תוך חשיפה לחלומות החינוכיים שלך והדרך שבה הוא משיג וממש אותם.

ד"ר ציפי בבצ'יק הודתה למארחים וסיכמה את החלק של הראשון של היום: "זכינו להכנסת אורחים מקצועית וחווייתית גם בפן הניהולי והפדגוגי וגם בפן הקולינרי. ניכר כי הרב אושרי, שניהל את המפגש כולו, חשב על הפרטים הקטנים בדיוק כמו על הגדולים. הצליח לגייס סביב שולחן אחד את כל השותפים לעשייה החינוכית שמאפיינים את עבודתו של מנהל בית ספר: נציגי הסתדרות המורים, רשות, פיקוח ואקדמיה, ובכך היטיב להציג בפני פרחי הניהול  תמונה הוליסטית של תפקיד ניהול מוסד חינוכי".

בחלק השני של היום התקיים סיור מנהיגות פורצת דרך, בהובלת פרח הניהול, הרב אבי שיש, מנהל תיכון אמי"ת המר רחובות, בשבילי המושבה רחובות בדרכם של הרצל, הראי"ה קוק ומייסדי העיר בשבילי הפרדסים בסימן "מנהיגות בונה קהילה וקהילה בונה מנהיגים".

הסיור בהובלת עדי אברמסון רכזת עירונית תכנית "אמץ אתר" יצר מפגשים אותנטיים בגובה העיניים עם נינים ונינות של מייסדי העיר ומקימיה החל מניניו של אהרון אייזנברג ועד הרב שמח קוק זצ"ל, רב העיר, נכדו של אח של הראי"ה קוק. פגשנו סיפורים של אנשים שחלמו והגשימו והקימו עיר ומדינה. הסיפורים שלהם אפשרו למנהלי העתיד לעצב ולצייר את הסיפור המנהיגותי הניהולי שלהם.

הרב אבי שיש סיכם: "שמחנו לראות ולשמוע מקרוב (והכי קרוב שאפשר מצאצאי בוני רחובות) על סיפורי המושבה רחובות. כמנהלים לעתיד הסיור השאיר בנו חותם משמעותי של אבני דרך למנהיגות קהילתית". פרחי הניהול מבקרים בעיר רחובות

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)