fbpx
צור קשר!

סיום קורס הגשת חומרים ביחידה להתפתחות מקצועית

סיום קורס הגשת חומרים

בקורס "הגשת החומרים", הגננות, חוות תהליך חוויתי אישי ובו הן נחשפות למגוון חומרים וטכניקות למידה ובעיקר כיצד נכון לחשוף את החומרים לגיל הרך, כולל אפשריות ליישום החומרים ביצירות השונות.

מטרות הקורס העיקריות הן התפתחות אישית באומנות והכרות עם "שפת האמנות", בניית כלים מתודיים כמו תכנון שיעור, תערוכה על פי נושא, בניית מרכזי למידה וכד'. חשיפה לחומרי יצירה והבנת תרומתם להתפתחות הילד, חשיפה למאגר של רעיונות יצירה בהתאם לאירועי השנה כמו חגים, עונות השנה וכד'. וחשיפה למגוון חומרים והבחנה בין החומרים השונים והתאמת חומר מסוים לפעילות.

נושאי הלימוד המרכזיים הם שימוש בחומרי יצירה, איכות הסביבה וקיימות, פיתוח מוטוריקה עדינה וגסה בגיל הרך תוך שימוש בחומרים, הכרות עם אמנים שונים והסגנון שלהם וכמובן לימוד והתנסות במגוון רחב של טכניקות.

במהלך הקורס נרקמת ומתגבשת 'רוח יצירתיות' הגננות חוות תהליך הטומן בתוכו הרגשת מסוגלות ויצירתיות. בעקבות זאת ובעקבות הכלים והמיומנויות שהוקנו בקורס, הגננות מקבלות על עצמן פרויקט אותו הן צריכות לבצע עם הילדים בגן, בעוד הדגש הוא על הצגת פעילות בעקבות אומנים בעולם באמצעות החומרים אליהם נחשפו במהלך הקורס.

בסוף הקורס הגננות הציגו את הפרויקט המסכם של הקורס והתוצרים היו בהחלט מדהימים, אפילו הגננות הופתעו מעצמן ומערוץ היצירה שגילו בעצמן.

הקורס שנפתח לראשונה ביוזמתה של המפקחת לאמנות במחוז דרום גב' מיקי בנאי, התקיים השנה בפעם הראשונה ביחידה להתפתחות מקצועית במכללת 'חמדת הדרום' ונחשב להצלחה גדולה. ד"ר אורלי קולודני ראש היחידה להתפתחות מקצועית מספרת,  כי הקורס מיועד לגננות ולמורים בחטיבה הצעירה והוא כולל סדנאות חווייתיות ובעיקר התנסות פרקטית. זהו קורס שמעורר מוטיבציה והשראה והמשתתפות העידו,  שהן עשו שימוש פרקטי בחומר הנלמד הן בסביבה החינוכית בה הן מלמדות והן בביתן שלהן עם ילדיהן.

אני מזמינה גננות ומורים נוספים, לקחת חלק בחוויה ייחודית החודרת לרבדים פנימיים, מהנה ויוצרת צמיחה אישית.

את הקורס העבירה האמנית נעמי וקנין, שהופתעה מעוצמת החיבור בינה לבין הבנות ובין הבנות לבין עצמן, מהעבודות אותן הגישו ומכלל ההצלחה של הקורס.

לפרטים נוספים אודות הקורס ולהרשמה לחץ כאן

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)