fbpx
צור קשר!

עזר מציון מרחיבה את פעולתה בדרום בשיתוף פעולה עם המכללה

כבר שבע שנים שבחופשת הסמסטר בקיץ הופכת מכללת חמדת הדרום, מאקדמיה, כיתות ושיעורים, לקייטנת קיץ ובית חם לילדים עם צרכים מיוחדים בניהולו של ארגון עזר מציון. השבוע, בהחלטה משותפת של המכללה והארגון, שיתוף הפעולה המרגש הפך להחלטה אקדמית.
באירוע המרגש של פתיחת השנה האקדמית במכללה שנערך במסגרת 'בימת חמדת', הגיע הארגון לחשוף בפני הבנות את פעילותו. במרכז האירוע הופיעו בנות המועדונית של עזר מציון בנתיבות במופע מרגש של ריקודים ושירים, שלא השאיר עין יבשה.
כחלק מהחובות האקדמיות של הסטודנטיות, הן צריכות לתרום 30 שעות לקהילה. בראש הארגונים בהם הן יכולות לבצע זאת נמצא ארגון עזר מציון, הארגון הגדול בישראל בתחום התמיכה הרפואית. סניף נתיבות, הסמוך למכללה, מרכז את פעילות החסד הנעשית בדרום, ונותן תמיכה רחבה לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, מועדוניות פנאי בשעות אחרי הצהריים, בשבתות ובחגים, קבוצות תמיכה, משפחות מארחות, וקייטנת הקיץ שנערכת בתחומי המכללה.
פרופ' שאול קרקובר, נשיא מכללת חמדת הדרום אמר בפתח האירוע: "גמילות חסדים היא ערך חשוב ביותר לא רק ביהדות, אלא לקיום האנושי כולו. בכל ההיסטוריה של עם ישראל, בארץ ובגלות, היו אנשים גומלי חסדים והפעילו גמ"חים מסוגים שונים. ארגון עזר מציון עושה את העבודה הזו בצורה יוצאת מהכלל, בצורה כלל לאומית ואפילו בין-לאומית ומסייע לחולים ולזקוקים לכך ככל יכולתו. אין שיעור לגמילות חסדים. אפשר לעשות את שעות ההתנדבות האקדמיות בשעות הללו בדיוק לפי התוכנית או לעשות את זה ברוחב לב. כאשר כולנו נשתדל ונעמול על גמילות חסדים, ממילא הסיוע יהיה לא רק לחברים ולחברות, אלא כל הארץ תהיה טובה יותר".
ארגון עזר מציון עוסק גם בסיוע לחולי סרטן וגיוס תורמי מח עצם למאגר הלאומי, ואף מפעיל את 'מחוברים לחיים', מערך התנדבותי של רכבים ומתנדבים המעביר ומשנע דגימות רפואיות, אוכל ועוד. לאחרונה הארגון הרחיב את פעילותו בדרום, והקים בבית החולים סורוקה קפיטריה לחלוקת שתיה חמה ועוגות תוצרת בית במחלקות ילדים ומיון.

סגן נשיא מכללת חמדת הדרום, ד"ר חיים שקד: "המפגשים של 'בימת חמדת' לאורך השנים נועדו לתת מקום ושיח להיבטים שהם קצת פחות אקדמיים ולא קשורים ישירות למבחנים ולמטלות, אלא נותנים תשומת לב ודגש להיבטים הערכיים של הכשרת המורים. יש לנו הרבה מאוד ערכים שאנו מאמינים בהם, אבל בשנת הלימודים הנוכחית החלטנו שהמפגשים יעסקו באהבת העם והארץ. ההתנדבות של הסטודנטיות בארגון הזה שכולו גמילות חסדים, זו אהבת העם והארץ במיטבה".

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)