fbpx
צור קשר!

"פדגוגיה של חוסן" – יום סגל

מכללת חמדת הדרום בחרה בפדגוגיה של חוסן כרעיון המארגן של העשייה החינוכית במכללה. פדגוגיה של חוסן תהיה מאפיין זהותי-תרבותי של המכללה, ותשפיע על היבטים רבים בתוכה.

לאור זאת, התקיים ביום שני ח' בתשרי ה 7/10/19 יום סגל לפתיחת שנת תש"ף בסימן "פדגוגיה של חוסן".

יום הסגל, בהנחייתה של ד"ר צביה בר שלום, נפתח בדברי תורה קצרים מפי רב המכללה, הרב שמעון אמור. בהמשך נשא דברי ברכה וחשיפה לנושא המרכזי, ראש המכללה ד"ר חיים שקד. המרצים אשר לקחו חלק ביום זה נחשפו לייחודיותה החדשה של מכללת חמדת הדרום ולרבדים השונים של המושגים "חוסן" ופדגוגיה של חוסן.

מיד לאחר מכן שמעו משתתפי הכנס הרצאה מרתקת מפי ד"ר אלה שראל מחלב, חוקרת ומדריכה ארצית ביחידה להתמודדות במצבי חירום, משבר ואבדנות, מרצה ומדריכה פדגוגית במכללת לוינסקי. ההרצאה התמקדה בחיזוק רווחה נפשית ופיתוח חוסן קהילתי באמצעות פדגוגיה.

כידוע, המושג חוסן מתייחס לא רק ליכולת להתגבר בהצלחה על מצבי משבר ולהסתגל לנסיבות החיים הנגרמות בעקבות מצבים אלו אלא גם לדרך חיים של חשיבה חיובית ואופטימית, לצד יכולת להציב מטרות, להתמקד בהן ולהשיגן כמרכיב מרכזי להצלחה בעתיד. לפיכך, מכללת חמדת הדרום שמה דגש על פיתוח יכולות אלו הן בקרב הסטודנטים עצמם והן בתלמידים אותם עתידים הסטודנטים ללמד לכשיצאו לדרכם בתחום ההוראה. ואין דרך טובה יותר מאשר התנסות בפועל בכדי להמחיש את תפקידו של המורה והאופנויות השונות באמצעותן הוא יכול להשיג את מטרתו – לפתח יכולות של חוסן נפשי בקרב תלמידיו. זו הסיבה שיום הסגל נערך בשיטת ג'יקסו, כאשר המשתתפים התחלקו לקבוצות בהן צפו בהדגמה של שיעור בעל מרכיבי פדגוגיה של חוסן (בכל קבוצה בדגש על מרכיב אחד מתוך ארבע אופנויות ההוראה)  ולאחר מכן בקבוצות מעורבות התבצע דיון פורה בהמשך להדגמות השונות.

נרשמו תגובות חיוביות רבות הן לשיטת הלמידה, הן לתוכן הדברים והן למדגימים והמנחים של הקבוצות. זה הזמן לומר תודה לד"ר עידית חזות, ד"ר אורלי קולודני, ד"ר עדנה נהון-קריסטל, ד"ר זוהר טל וגב' דיאנה רוזנר על שיעורי ההדגמה המצויינים ולד"ר צביה בר שלום, ד"ר כוכי פרג'ון, ד"ר אסתר גואטה וד"ר דניאל ניקריטין על ההנחיה בקבוצות הדיון. יש לציין שגב' דיאנה רוזנר ביצעה הדגמה במרכז הסימולציות החדש של המכללה תוך צילום סימולציה בזמן אמת עם שחקנית מקצועית וניתוח הסימולציה מיד לאחר מכן וגם הנחתה דיון בקבוצה מעורבת.

לאחר הפסקת צהריים קצרה התנהלו ישיבות ע"פ חוגים ותכניות כאשר במהלכן, בין היתר, נחשפו הנוכחים ליחידת החדשנות שהוקמה במכללה ולשירותים שהיא מעניקה לסגל המרצים.

לסיכום היום, התכנסו המשתתפים למושב סיכום במהלכו נפרדו מפרופ' שאול קרקובר הנשיא היוצא של המכללה. מכללת חמדת הדרום מאחלת לסגל המרצות והמרצים שנת עשייה והצלחה!

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)