fbpx
צור קשר!

יש לי מושג: על גורל ומזל

כן חג פורים מתקרב והולך. מה פירוש השם המוזר הזה- פורים?

סיפור הרקע של חג זה מתרחש לפני 24 שנה בפרס. יהודי העולם בסכנת השמדה על ידי המן שמקבל את ברכתו של המלך הפרסי אחשוורוש. הטבעת של המלך הועברה להמן, וטבעת משמעותה חותמת על כל צו או גזירה שיתחשק לו כנגד היהודים.

והמן זה, הגרוע מהיטלר של ימינו. הוא יחסל את היהודים כאיש אחד ביום אחד. אין בריחה ואין ניצולים. אך איך יוכל סיום אחד? וכי יש לו די חיילים? פשוט. הוא יחוקק חוק שביום מסוים מי שיהרוג יהודי לא יישפט ולא ייענש אלא אדרבה, יזכה ברכושו של ההרוג. זהו. הכל סגור. כי יש כל כך הרבה אנטישמיים שוודאי ישמחו על ה'מציאה' הזו. רק דבר אחד חסר, באיזה יום לבחור.

פור או פורים?

וכך לוקח הוא את הרולטה- הגורל, שנקרא אז פור. הוא מפעיל את הגורל פעמיים. פעם לדעת איזה חודש ישמיד את כולם. ומה יוצא לו? אדר. ופעם שניה איזה יום בחודש, ויוצא י"ד אדר. לכן לא פור אלא פורים שני גורלות. הוא סבור שהגורל העיוור, כלומר הרולטה היא כבר קובעת ויודעת. אך לא ידע שגם דבר הרולטה הוא משמים, הוא החלטה אלוקית. וכבר אמר שלמה המלך בספר משלי פרק טז פסוק לג "בחיק יוטל את הגורל ומה' כל משפטו".

אתה מטיל את הגורל- הפיס כמו רולטה בחיק שלך, אך באמת יש אבא בשמים שרואה ויודע ומכוון את הדברים כך שכל התעלולים לא יצליחו להשמיד את עם ישראל. כי עם ישראל הוא עם הנצח. ואכן זכינו לחג שמח עם מצוות של אחדות וקירוב לבבות של משלוח מנות ומתנות לעניים. כמה חשוב ביום זה לבוא לבית הכנסת לשמוע קריאת מגילת אסתר ולקבל כוחות של שמחה לכל השנה.

גם בימינו אויבנו רוצים לנסות שוב את רצונו של המן, להשמידנו. אך אינם יודעים שיש לנו אבא גדול שאם נלך בדרך הישר הוא ישמרנו מכל צר!

עם ישראל חי! חג פורים שמח!

—-

הרב יאיר הילר מרצה לתואר ראשון במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום.

שאלות והערות נא להעביר אל 684yah@gmail.com

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)