פעילות חברתית וקהילתית-ארגון מגן דוד אדום

מגן דוד אדום (מד"א), ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, אמון על שירותי העזרה הראשונה ורפואת החירום, על שירותי הדם ומשמש כארגון הצלב האדום הישראלי.
הוא מוגדר כארגון חירום טרום אשפוזי ובחר לחרות על דגלו את האמרה התלמודית "כל המקיים נפש אחת, כאילו קיים עולם מלא" )מסכת סנהדרין, פרק ד', משנה ה').
לאורה של אמרה זו, העיקרון המנחה של הארגון מאז הקמתו ובמשך עשרות רבות של שנים הוא הצלת חיי אדם ללא התייחסות לשיוך אתני, פוליטי גזעי, מגדרי או דתי.

כיום מונה מערך המתנדבים של מגן דוד אדום למעלה מ – 24,000 מתנדבים הפרוסים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל ופועלים ללא לאות למען הצלת חיים לכל הזקוק.
הודות לעובדים ולמתנדבים, מגן דוד אדום מעניק שירותים מצילי חיים בכל רחבי הארץ: בערים, בישובים הקהילתיים, בכפרים ובקיבוצים, באמצעות 171 תחנות מגן דוד אדום הנותנות מענה בכל שעות היממה בשגרה ובחירום.
כדברי מנכ"ל הארגון רמ״ג אלי בין: "מקור הגאווה העיקרי של מגן דוד אדום באופן ברור וחד משמעי–ההון האנושי ,יוצר קבוצה מיוחדת ומובחרת, חוד החנית של רפואת החירום במדינת ישראל הכוללת את כלל גווני האוכלוסייה".

בשנת 2018 נחקק החוק לעידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית, תשע"ח-2018 אשר אומר כי סטודנט יהיה זכאי לשתי נקודות זכות פעם אחת במהלך לימודיו לתואר אקדמי ראשון בעבור פעילות חברתית וקהילתית.

מגן דוד אדום בישראל קורא לסטודנטיות שמתנדבות פעילות אצלנו בארגון לבדוק זכאותם במוסד האקדמי בו הן לומדות – ההתנדבות תוכר כנקודות זכות.

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)