fbpx
צור קשר!

פרויקט החממות יצא לדרך

אתמול (רביעי) התקיים מפגש פתיחה חגיגי לחממות, שבו ד"ר אסתר גואטה, מרכזת הפרויקט וראשת היחידה לכניסה להוראה, בירכה את המשתלמות. אורלי אוחיון רכזת החממות הציגה את החזון, המטרות והמבנה של החממות במכללה, ופרופ' חיים שקד הציג את חזון המכללה פדגוגיה של חוסן. בימים הקרובים, יחלו לעבור את מסגרת ההכשרה מעל 120 גננות ומורים חדשים ומתמחים.

בשנה הקרובה המכללה תפעיל חמש חממות: שתי חממות חדשות באשקלון, ועוד שלוש חממות יישוביות בשדרות, נתיבות ואופקים. ב"חממה" שותפים כל הגורמים הקשורים לשלב הכניסה להוראה – המורות והמורים המתחילים, המורות והמורים המנוסים החונכים אותם, בעלי התפקידים ברשות ועוד. החממה היישובית בנתיבות נבחרה להיות חממת הפיילוט של הפרויקט הבינלאומי Promentor, בו משתתפת המכללה יחד עם מוסדות אקדמיים נוספים מהארץ ומהאיחוד האירופי. 

אורלי אוחיון סיפרה על הפרויקט: "מטרת החממה לסייע למורים ולגננות בראשית דרכם להיקלט ולהשתלב בהוראה במסגרת החינוכית, ובזיקה לחזון החינוכי היישובי. החממה מבוססת על שותפות בין המכללה לרשויות, ורתימת אחריות של דרג הפיקוח במשרד החינוך ומנהלי בתי הספר, בשיתוף עם מרכזי הפסג"ה לתהליך".

בשנת תש"פ, שיתוף הפעולה עם הרשויות בא לידי ביטוי גם במשימת הסיכום, שבה כל מורה וגננת התבקשו להציג יוזמה חינוכית. כאשר המטרה היא לענות על צורך בבית הספר או בגן, בהתאם לחזון החינוכי היישובי ולצרכים שהועלו בישיבת היגוי עם ראשי אגפי החינוך ברשויות.

במסגרת החממה, יושם השנה דגש על כלים להתמודדות עם מצבים מאתגרים, וחיזוק מיומנויות ההכוונה העצמית בהלימה לפדגוגיה של חוסן, חזון המכללה. כמו כן, יינתן דגש על הקניית כלים להוראה בתקופה מאתגרת זו, בנוסף לכלים להתמודדות עם האתגרים העומדים בפני מורה חדש. השיח והלמידה בחממה במתכונת "קהילה מקצועית לומדת", בה שותפים המורים החדשים, הגננות המתמחות והחדשות, והמורים החונכים.

לפרטים נוספים על החממה>>

 

ההרשמה נמשכת גם בימים אלו!

ניתן לפנות למזכירת היחידה לכניסה להוראה מרים עמרוסי בטלפון 08-9937675 

או במייל miryama@hemdat.ac.il

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)