fbpx
צור קשר!

קידום מקצועי למורי המדעים והמתמטיקה

התכנית לחינוך מדעי- ראיון עם ד"ר אסתר אפללו, ראש בית הספר לתואר שני של מכללת חמדת הדרום

מהי התכנית ללימודי תואר שני בחינוך מדעי?

זוהי תכנית ייחודית למורי המדעים והמתמטיקה המלמדים בכל מסלולי הלימוד, החל מהגיל הרך, בית ספר היסודי והעל יסודי. מטרת התכנית לטפח ולהעצים את המורים העוסקים בהוראת המדעים והמתמטיקה.

קידום מקצועי למורי המדעים והמתמטיקה

בתכנית מתמקדים בהבנה מעמיקה של קשרי גומלין בין מדע, טכנולוגיה וחברה, בפיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית דוגמת ניתוח טקסטים וחשיבה רפלקטיבית על תהליכים. כמו כן, התכנית עוסקת בחיזוק אסטרטגיות פדגוגיות לעידוד למידת המדעים והמתמטיקה, בשילוב של שיטות לימוד תוך העמקת הגישה האינטגרטיבית והרב תחומית כדי לקדם את ההוראה.

בתכנית לחינוך מדעי קיימות שתי התמחויות: הוראת המתמטיקה למורי המתמטיקה והוראת המדעים למורי המדעים. את הקורסים הכלליים בחינוך ובתשתית מחקר לומדים כל המורים יחד ואת יתר הקורסים, בהוראת הדיסציפלינה ובדיסציפלינה לומדים בנפרד.

בנוסף, התכנית לחינוך מדעי מעלה את הרמה המקצועית של מורי המדעים והמתמטיקה בנגב ובכך מסייעת בצמצום הפערים בין הנגב ובין המרכז.

למה כדאי למורים ללמוד את התכנית לחינוך מדעי במכללת חמדת הדרום?

התכנית מרתקת. בתכנית מלמדים מיטב המרצים. רובם מרצים בכירים ופרופסורים מומחים. אווירת הלמידה במכללה מיוחדת והסטודנטים מציינים זאת שוב ושוב. יש שיתוף פעולה ותמיכה הדדית. המכללה קטנה והאווירה בה משפחתית וחמה כזאת שלא מאפיינת את רוב המוסדות האקדמיים הגדולים.

התכנית לחינוך מדעי גם מותאמת במיוחד למורים עם הקשר לכיתה ולבית הספר והתיאוריה מחוברת לשדה. מורה שרוצה להתפתח צריך להעדיף תכנית שפותחה והותאמה במיוחד למורים. למעשה חמדת הדרום היא המכללה היחידה המציעה למורי המדעים והמתמטיקה לימודי תואר שני בכל מחוז הדרום.

מי רשאי להירשם ללימודי התואר השני בחינוך מדעי?

מורים בעלי תואר ראשון (תואר B.Ed. בהוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי, או בהוראת מדעי החיים/טבע לגיל הרך, יסודי או על-יסודי או B.Sc. במתמטיקה או מדעי הטבע) בתוספת תעודת הוראה וציון ממוצע של 80 לפחות. וכן נדרשות שלוש שנות ניסיון בהוראה.

למה חשוב למורי המדעים והמתמטיקה ללמוד את התכנית בחינוך מדעי?

לא רק שהתכנית תתרום להעמקת הידע והמיומנויות הפדגוגיות שלהם היא גם תפתח את המנהיגות האישית שלהם כמחנכים. התואר הזה יפתח אפשרויות קידום בריכוז, בניהול ובפיקוח של תחום הדעת וימצב את המורים כמנהיגים בקהילה המקצועית שלהם.

חשוב שהמורים למתמטיקה והמורים למדעים יתמקצעו בתחום הדעת שלהם ולא יפנו לתחומים אחרים כפי שלעיתים קורה. כך הם יהפכו למומחים יותר בתחומם ולכן יהיו כתובת ראשונה לתפקידי ניהול בתחום הדעת שלהם.

לפרטים נוספים אודות התכנית לחינוך מדעי, לחצו כאן.
ליצירת קשר עם מזכירות בית הספר לתואר שני, לחצו כאן.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)