1479: רכזי בוגרים בחמ"ד

הרשמה בקליק

 

"חמ"ד – בית חינוך כמשפחה" – מערכת החינוך זוכה לסייע בעיצוב דמותם של התלמידים והתלמידות מינקות ועד גיל 18, בוגרי המערכת מתמודדים  עם אתגרים רבים גם בסיום שנות הלימודים הפורמאליות.  כמו בכל מערכת משפחתית רואים גם בתי החינוך של החמ"ד חובה לעמוד לצד הבוגרים, גם בצמתי החיים לאחר שנות הלימודים. תוכנית ההשתלמות לרכזי בוגרים בחמ"ד, מבקשת לאגם את התובנות מתוכניות בוגרים המתקיימות בחמ"ד בשנים האחרונות, וכן מתוכניות נוספות כגון התוכניות הקיימות במכינות הקדם-צבאיות, ובפרט בתוכנית "הדר". ולהבנות מתודה שיטתית להכשרת רכזי בוגרים בהתאמות הנדרשות לבתי הספר השונים של החמ"ד.

התוכנית נבנתה ע"י אסף שור – סמנכ"ל מועצת המכינות ורכז בוגרים במכינות התורניות. ד"ר נהוראי אליקים, ראש היחידה ללימודי חוץ באקדמית חמדת. ורוני קליינולד, ממונה טיפוח קהילתי בחמ"ד

עקרונות

  • ליווי ויצירת קשר עם בוגרים ("alumni engagement") זרה במידה רבה למערכת החינוך הישראלית, בשל אופיה הממלכתי, והמרחב התרבותי-גיאוגרפי המוגבל של ישראל. הדברים נכונים ביתר שאת לגבי החמ"ד. בשל כך, תוכנית זו תיבנה בשלבים הדרגתיים, ותשתדרג תוך כדי תנועה. כשהיא מתבססת על הידע הנצבר בעולם בנושא, ובהקשר הלוקלי על הידע שנצבר בתוכניות ליווי הבוגרים של המכינות.
  • ליווי הבוגרים הוא תהליך מתמשך המתחיל עוד בשלב "התלמיד" והבחירה בכניסה לתוכנית, ממשיך לאורך (ובמקביל) ללימודים התורניים והצבא ומתמקד בעיקר בשלב הבחירה המרכזית של הבוגר: לרוב שלב "אחרי-הצבא" (הלימודים הקדמיים, בחירת אורח החיים כמבוגר והקמת הבית).
  • העומס החינוכי המוטל על מחנכי השכבות הגבוהות, לצד כמות הבוגרים המשמעותית (והמצטברת) לא מאפשרת להטיל עליהם את האחריות הבלעדית לקשר עם הבוגרים. בשל כך, התוכנית ממוקדת בבניית קבוצות של העצמה וליווי הדדיים ורכז הבוגרים משמש כמוביל ומכווין של הקבוצות. ההכשרה תתמקד באופן הגיבוש והליווי של אותן קבוצות.
  • שיעורים, תכנים ופעילויות המותאמות לגיל הבוגר במוסד החינוכי אינן מתאימות לעולמו של הבוגר בשנות העשרים המוקדמות לחייו. התוכנית מתמקדת בהכשרה להתאמה ולבניה של תכנים המותאמים לעולמו של הבוגר-המלווה.
  • "רכז בוגרים" אינו יכול באופן עצמאי בשל הפריסה הגיאוגרפית הרחבה והמגוון החברתי והתרבותי של הבוגרים. בשל כך, התוכנית המוצעת תתמקד גם בהקמה של קהילת רכזי-בוגרים המשלימים זה את זה, הן בידע ובתובנות והן בגיבוי מעשי בעבודתם המשותפת.
  • קשר עם בוגרים דורש היכרות עם כלים טכניים, שיטות ארגון, פרסום ושימוש נכון ברשתות חברתיות. ההכשרה תכלול גם התנסות פרקטית בכל הנ"ל.

מבנה ההשתלמות:

  1. מפגשי זום בהנחיית המרצה אסף שור, רכז הבוגרים באיגוד המכינות. המפגש מדי שבועיים (למעט אילוצים בלוח השנה שיגרמו להצמדת שיעורים כמפורט להלן).
  2. בסיומו של המפגש ינתנו חומרי קריאה ומטלה מונחית לביצוע בטווח הזמן שעד המפגש הבא, עבודה זו מהווה שיעור א-סינכרוני כחלק ישומי בהשתלמות.
  3. שילוב של מרצים אורחים וסדנאות בהתאם למפורט בטבלה.

גמול השתלמות:

30 שעות, מוכר לאופק-חדש ועוז-לתמורה.

קוד הקורס במכללה: 1479     |     קוד ההשתלמות לצורך בירורים במשרד החינוך: 209498

 

הרשמה בקליק

לפרטים ושאלות נוספות, הינכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:00 בטלפון 08-9937670 (מספר נייח זה מקבל גם הודעות ווצאפ! מומלץ!) או במייל huz@hemdat.ac.il

שלח לנו ווצאפ

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)