fbpx
צור קשר!

רשמים משבוע עבודה מעשית

 

במסגרת שבוע עבודה מעשית יצאו בנות רג"ב משנים א-ג ללמוד בבית ספר הניסויי "יד שבתי" באשדוד. בית הספר החל לפעול כבי"ס ניסויי לפני שלוש שנים. צוות בית הספר ביצע עבודה מקדימה שכללה למידה, השתלמויות ודיונים רבים, נבחרו שש פונקציות ניהוליות עיקריות אותן המורים מלמדים ומתרגלים בכיתות. הניסוי נקרא "לחשוב כמו מנהל" ומטרתו להקנות לתלמידים תפקודים ניהוליים בצורה מודעת ומושכלת. לשפר את התפקוד היומיומי וכך לשפר את הישגי התלמידים.

רשמים משבוע עבודה מעשית

סטודנטית מספרת על הביקור בבית הספר כחלק מלמידה בשבוע עבודה מעשית: "נתקבלנו בחום רב ובפנים מאירות ע"י צוות שמוביל את הניסוי בבית הספר. נחשפנו לתהליך הניסוי הן מצד הצוות והן מצד התלמידים, ואף השתתפנו בחקירתו".במסגרת שבוע עבודה מעשית הסטודנטיות של המכללה השתתפו בסדנאות הכוללות עבודה עם תלמידים תוך כדי למידה בעזרת משחקי חשיבה ובישיבות צוות של הנהלת ביה"ס. הסטודנטיות עוסקות בביצוע מחקר משולב בו נבחנו שלושה תחומים סביב פונקציות ניהוליות: אירגון ותיכנון, גמישות, ושליטה עצמית.

"בשבוע זה התחדשו לנו המון דברים ונפתחו בפנינו כיווני חשיבה מגוונים ביותר לגבי הדרך להיטיב ולשנות. השתתפנו בחקר בו הערכנו את בית הספר ע"י כלי מחקר שונים, כגון: שאלונים, ראיונות וקבוצות מיקוד מונחות. נדהמנו לגלות את האהבה של התלמידים למקום ואת האווירה השוררת בו ואיך באמת משלבים התלמידים את הפונקציות הלימודיות במשחק, בלימוד ובחיי היום יום.
רצינו לומר תודה על הזדמנות הפז ולהמליץ לכל איש חינוך לבקר במקום".

מהן פונקציות ניהוליות?

תפקודים ניהוליים או פונקציות ניהוליות הם תהליכי השליטה הקוגניטיביים הגבוהים של האדם‏. המושג תפקודים ניהוליים משמש לתיאור הדרך הדינמית שבה התפקודים הקוגניטיביים השונים של המוח מנוהלים באופן מתמיד, כך שיאפשרו להתמודד באופן יעיל מול דרישות החיים המשתנות מרגע אחד למשנהו.

הפונקציות כוללות את התפקודים: שליטה עצמית, יכולת ארגון ותכנון, בחירה בין חלופות ועוד. שם הניסוי "לחשוב כמו מנהל" בא לתת מענה לטובת שיפור התיפקוד היומיומי בצורה טובה יותר וזאת בכדי לשפר את הישגי התלמידים.המונח תפקודים ניהוליים מתייחס לאוסף רחב של תפקודים שכליים ולכן אינו מיוצג על ידי התנהגות בודדת‏. תפקודים ניהוליים אחראים על יכולת לתכנון ופתרון בעיות, תהליכי בקרה, עכבה וויסות, בחירת מידע חושי רלוונטי, זיכרון עבודה מילולי וחזותי, יכולת תכנון והתארגנות, גמישות מחשבתית, חשיבה מופשטת, רכישת כללים, יוזמה של פעולות ועכבה על פעולות, הכנת תגובה, קשב מתמשך, סריקה חזותית, קשב סלקטיבי, התגברות על הרגל, שליטה במסיחים ועוד. לתפקודים הניהוליים יש חשיבות רבה להצלחה האקדמית ולפיתוח המקצועי של האדם.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)