fbpx
צור קשר!

שיעור ברוח פורים לתלמידות המסלול מדעים חט"ב

שיעור מדעים פורימי במכללת חמדת הדרום

בערב פורים תשע"ה התקיים שיעור מעבדה ייחודי במסגרת הקורס "פיסיקה מודרנית" לסטודנטיות לתואר ראשון במכללת חמדת הדרום המתמחות בהוראת המדעים לחטיבת הביניים. המרצה, ד"ר ישעיהו אונגר עסק בטיפוח המיומנות של הדגמה, המחשה וגיוון ההוראה.

הפריט הראשון שנבחר לשם כך הוא "סדרת פיבונצ'י"- סדרת מספרים במתמטיקה שבה כל מספר בסדרה הוא סכום של שני המספרים הקודמים לו. הסדרה נקראת על שם ממציאה המתמטיקאי האיטלקי הידוע לאונרדו פיבונצ'י (Leonardo Fibonnaci).

An2

השיעור עסק בהכרת הסדרה ובתכונות המאפיינות אותה תוך ניסוי לדוגמא של התכונה הבאה: ריבוע של איבר כלשהו בסדרה שונה ב-1 מן המכפלה של האיבר הקודם באיבר הבא:
כאשר An הוא ערכו של האיבר ה-n בסדרה.

הפריט השני שנבחר הוא ריבוע נייר בגודל 8X8 ס"מ. בעזרת קיפול מתאים וגזירה במספרים, הסטודנטיות הצליחו להכין לעצמן שרשרת המקיפה את הצוואר.

שיעור פורים לסטודנטיות להוראת המדעים

זאת ועוד, הסטודנטיות להוראת המדעים מנו את שמות המספרים המופיעים במגילת אסתר, והרכיבו מהם, בעזרת פעולות חשבון שונות, את המספר 127 (127 מדינות), מבלי לחזור על פעולה כלשהיא פעמיים.

בתמונה משמאל ניתן לראות את המרצה ד"ר ישעיהו אונגר בהופעה פורימית, ואת הסטודנטיות כשהן עונדות לצווארן את שרשרת הנייר שהכינו. הסטודנטיות להוראת המדעים מחזיקות בידיהן את הצורות הגיאומטריות המדגימות את המשוואה הנזכרת לעיל, המאפיינת את סדרת פיבונצ'י. ברקע, על הלוח מופיע הכיתוב הנלווה לתכנים שנזכרו.

השיעור היה שונה מן הרגיל, מטפח מיומנות של גמישות והתאמה למעגל השנה- לערב פורים.

לימודי מדעים במכללת חמדת הדרום

מכללת חמדת הדרום חרתה על דגלה את פיתוח המצוינות בהוראת המדעים. החל מהכשרת גננות ללימוד מקצוע המדעים בגני הילדים, הכשרת מורים ומורות להוראת המדע והטכנולוגיה בבתי הספר היסודיים ובחטיבת הביניים ועד קידום מורים בפועל ואנשי חינוך באמצעות התכנית לחינוך מדעי בבית הספר לתואר שני.

הסטודנטים והסטודנטיות במכללת חמדת הדרום מוכשרים להתמודד עם סוגיות הנוגעות למפגש שבין יהדות, מדע וטכנולוגיה. על כן תכנית הלימודים מדגישה את המשולש: אמונה, הלכה ומדע דוגמת הקורס "יהדות ומדע".

מסלולי לימוד קיימים (לחצו על המסלול הרלוונטי לקבלת פרטים נוספים דוגמת תנאי קבלה ורישום):

  • תואר ראשון בנות: לימודי מדעים בהתמחויות- מדעים גיל הרך, מדע וטכנולוגיה ליסודי, מדעים לחטיבת הביניים ודו חוגי: חינוך מיוחד ומדעים.
  • תואר ראשון בנים: התמחות במדעים ותושב"ע ליסודי
  • תואר שני: התכנית לחינוך מדעים (בחירה בהתמחות מתמטיקה ומדעים)

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)