fbpx
צור קשר!

שרת התפוצות ביקרה במכללה

שרת התפוצות עומר ינקלביץ׳ ביקרה השבוע (שלישי) במכללת חמדת הדרום. במסגרת הביקור, נפגשה השרה ינקלביץ׳ עם נשיא המכללה פרופ' חיים שקד, יו"ר העמותה ושר החינוך לשעבר הרב יצחק לוי, מנכ"לית המכללה ד"ר רבקה טאוב וחברי הנהלת המכללה. בנוסף, נכחו בביקור ראש התכנית "עתיד חמדת" הרב אלי קלינג, ונציגות מתוכנית "עתיד חמדת". במהלך ביקורה שמעה השרה ינקלביץ׳ אודות המסלולים במכללה, ובפירוט על תכנית "עתיד חמדת".

ביקור של שרת התפוצות עומר ינקלביץ' במכללה

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' במכללה. צילום: חן איתם

התוכנית "עתיד חמדת" שהקימה המכללה, קיימת כ-25 שנה, ומיועדת לסטודנטיות דוברות צרפתית המגיעות מארצות שונות. התכנית כוללת לימודי עברית במסגרת אולפן, לימודי קודש ויהדות, קורס הכנה למבחן פסיכומטרי, טיולים להכרת הארץ, שבתות מאורגנות והכוונה אישית להמשך הדרך. אורך התוכנית כשנה, ובמסגרתה הסטודנטיות מתגוררות במעונות המכללה. מטרת התוכנית הייתה בתחילתה להכשיר מורות לבתי ספר יהודים בחו"ל, אך בהמשך הפכה בעיקר לתוכנית להכרת הארץ, עלייה, וחיזוק הזהות היהודית.

במהלך הביקור, הציג הרב קלינג לשרה ינקלביץ' את הצלחות התוכנית ומטרותיה. לדבריו, כ- 85% מהבוגרות מחליטות להישאר בארץ בסוף השנה. הן משתלבות לאחר מכן כעולות חדשות, חלקן בשירות הלאומי וחלקן כסטודנטיות במוסדות להשכלה גבוהה, ובלימודי ההוראה במכללה. ולעיתים, גם בני משפחותיהן עולים לארץ. גם יו"ר העמותה, הרב יצחק לוי, הדגיש את חשיבות התוכנית לקשר שלנו עם קהילות היהודים בתפוצות. הוא ציין כי הפרויקט הייחודי, עתיד חמדת, מאפשר לנו להיות קשורים לקהילות החינוכיות בצרפת, דרך המשפחות, הרבנים, המורים ועוד.

בהמשך לדבריו של קלינג, אמר נשיא המכללה פרופ' חיים שקד כי תכנית עתיד חמדת היא הצלחה חינוכית גדולה אך גרעונית מבחינה כלכלית. גם ד"ר רבקה טאוב, מנכ"לית המכללה, ציינה בפני ינקלביץ' את האתגרים העומדים בפני התכנית, בעיקר בפן התקציבי. בסיום הדברים, השרה ינקלביץ' הביעה את התעניינותה בתוכנית, ואמרה כי תלמד את הנושא ותבחן כיצד ניתן לסייע. לדבריה, החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי תופס חלק משמעותי בחיבור הזהות היהודית למי שנמצא בתפוצות. בנוסף, היא הזמינה את המכללה להצטרף אליה לתוכניות נוספות שעובדות עם קהילות היהודים בתפוצות.

שקד הודה לשרת התפוצות על הביקור ואמר כי "שמחנו לשמוע משרת התפוצות על הנכונות לסייע לתכנית החשובה, ומקווים לראות את התוצאות בקרוב".

ישיבה בספרייה עם שרת התפוצות. צילום: חן איתם

ביקור שרת התפוצות במכללה. צילום: חן איתם

שרת התפוצות עומר ינקלביץ עם מנכ"לית המכללה ד"ר רבקה טאוב במכללה

מנכ"לית המכללה ד"ר רבקה טאוב עם שרת התפוצות עומר ינקלביץ במכללה

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)