fbpx
צור קשר!

סטודנטית של המכללה לחינוך חמדת הדרום זכתה בתחרות של מתמחים בהוראה

מידי שנה, "אגף ההתמחות וכניסה להוראה" שבמשרד החינוך מקיים תחרות סיפורים וכרזות בקרב סטודנטים המתמחים בהוראה. התחרות מאפשרת למתמחים לבטא את המתרחש בעולמם המקצועי, בשנת עבודתם הראשונה בהוראה: החוויות וההתרחשויות, האתגרים וההצלחות.

הכרזה: לגעת ביהלום  של הסטודנטית שנהב טדגי

לאחרונה פורסמו שמות הזוכים בתחרות הסיפורים והכרזות של שנת תשע"ד, ביניהם נמצאת גם שנהב טדגי סטודנטית לתואר ראשון (בתשע"ד) במסלול מתמטיקה במכללה לחינוך חמדת הדרום. שנהב זכתה בתעודת הצטיינות על הכרזה "לגעת ביהלום". התעודה והפרס הכספי על הזכייה תוענק לה בטקס רשמי שיתקיים י' סיון תשע"ה, 28.5.2015 במכון מופ"ת. שנהב מספרת על הכרזה: "בחרתי במעבדה לליטוש יהלומים כתמונה מטאפורית על מנת להציג את הדינמיקה בין המורה לתלמיד. התלמידים הם היהלומים, הכיתה זו המעבדה והמורה היא מלטשת יהלומים".

שנהב מתארת את החוויות והתובנות שלה משנת ההתמחות באמצעות הכרזה: "בשנת ההתמחות שלי הרגשתי את התהליך הארוך שעליי לעבור עם כל תלמיד ותלמיד כדי "לגעת" ביהלום שבו, להגיע אליו, להבין אותו… כמורים אנו עסוקים בליטוש וחשיפה של עוד שכבה ועוד שכבה שעוזרת לנו ללמוד על העולם הפנימי של התלמיד. משך עבודת הליטוש משתנה מתלמיד לתלמיד. כדי לגעת בכל יהלום שנמצא בכיתה ולהצליח בליטוש- יישמתי את הסמכות הדיאלוגית שהציג חיים עמית. סמכות דיאלוגית הינה התנהגות מכוונת מצד המורה, הקובעת את החוקים ואת כללי ההתנהגות בבית הספר ותוך כדי כך יוזמת ומאפשרת דו-שיח שוויוני עם התלמיד. ובסופו של דבר מתגלה היהלום שמעורר התפעלות רבה".

סיפורים וכרזות של סטודנטים מהמכללה לחינוך חמדת הדרום, שזכו בתחרות הקודמת

הכרה: להיות שם בשבילם של הסטודנטית ניצן אברג'ילהכרזה: הולכת אל הלא נודע של הסטודנטית יפית מושיאשוילי

זה המקום להזכיר את הסטודנטיות והסטודנט שזכו בתחרות הקודמת (תשע"ג) של הסיפורים והכרזות:

הסטודנט אריאל דימרי כתב את הסיפור: "שלומי הזה, שלומי שלי". בו מתוארת התמודדות חינוכית של מורה עם ילד בעייתי. לקריאת הסיפור לחצו כאן.

הכרזה של הסטודנטית ניצן אברג'יל– "להיות שם בשבילם" והכרזה של הסטודנטית יפית מושיאשוילי– "הולכת אל הלא נודע", גם הן זכו בתחרות הקודמת.

היחידה לכניסה להוראה של המכללה לחינוך חמדת הדרום

שנת ההתמחות בהוראה היא שלב משמעותי בהתפתחות המקצועית של עובדי הוראה. בשנה זו מתחילים הסטודנטים לעסוק בהוראה בתנאי אמת, כמורים/ת או גננות. תהליך ההיקלטות בעבודה הוא תהליך מורכב, בעל חשיבות מכרעת לגבי עתידו של עובד ההוראה החדש.

מטרת היחידה לכניסה להוראה של המכללה לחינוך חמדת הדרום היא לאפשר קליטה נכונה ומיטבית במהלך השלוש השנים הראשונות של הסטודנט/ית כמורה בפועל (שנת הסטאז' והשנתיים שלאחר מכן), קליטה שתקדם את ההצלחה בהוראה של הסטודנטים והסטודנטיות.

היחידה לכניסה להוראה מורכבת מליווי פדגוגי והערכה מקצועית המאפשרים השתלבות טובה במערכת, עיצוב זהות מקצועית, הבניית מחויבות למקצוע ומניעת נשירתם של עובדי הוראה איכותיים.

למידע נוסף אודות היחידה לכניסה להוראה של המכללה לחינוך חמדת הדרום, לחצו כאן.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)