fbpx
צור קשר!

תחרות כרזות "מתמחים בהוראה"

מידי שנה, מתקיימת תחרות כרזות וסיפורים בקרב סטודנטים הלומדים לתואר ראשון ו/או תעודת הוראה במכללות ואוניברסיטאות השונות ברחבי הארץ. את התחרות יזם “אגף ההתמחות וכניסה להוראה” שבמשרד החינוך במטרה לאפשר לסטודנטים בשנתם הרביעית ללימודים- בשנת ההתמחות (סטאז'), לבטא את המתרחש בעולמם המקצועי, בשנת עבודתם הראשונה בהוראה: החוויות וההתרחשויות, האתגרים וההצלחות.
לאחרונה פורסמו שמות הזוכים והזוכות בתחרות הכרזות והסיפורים  של השנה שחלפה (תשע"ה) ביניהם מתמחות בהוראה ממכללת חמדת הדרום: שני טרבלסי זכתה במקום השלישי בתחרות הכרזות, בת שבע רוקח ודיקלא טרבלסי קבלו ציון לשבח. לחצו לראות את הכרזות והסיפורים של סטודנטים מהמכללה שזכו בתחרויות קודמות.

ללמוד לסחוט בעצמך/ שני טרבלסי

ללמוד לסחוט בעצמך

"איך הכרזה נולדה? תחילת עבודתי בשנת הסטאז' החלה בכתה ב' כתת חינוך מיוחד ליקויי למידה,
המורה יצאה לחופשת לידה עוד לפני שהספיקה לעשות לי חפיפה, ולכן התחלתי לעבוד בלי שאף אחד נתן לי הסבר מפורט על מסגרת העבודה.
הרגשתי שזרקו אותי למים ואני צריכה ללמוד לשחות לבד. בנוסף, במשך הזמן הרגשתי שאני לומדת 'לשחות' ע"י שאני צריכה 'לסחוט' מידע מאנשי צוות שונים בבית הספר".

האחר הוא לא אני/ בת שבע רוקח

"מראה כללי: בכרזה שלי בחרתי להציג פאזל, הפאזל אינו שלם, חסר בו חלק, החלק מוטח על הארץ, ניתן לראות בשונות החלק,החלק צבוע בצבע אחר, החלק מסתכל על שאר הפאזל מלמטה, כאשר שאר החלקים המחוברים נישאים מעליו.

תעודת הוראה

בכרזה בחרתי להשתמש ב"מוטו" של מערכת החינוך… בשנת ההתמחות שלי חוויתי שונות משאר הסגל, ולכן בחרתי לקחת את המוטו ולהפוך את משמעותו, להתאים אותו לתחושותיי. האחר הוא לא אני, כפי שניתן לראות למתמחה יש חלק, יש לו מקום בפזאל, אך הוא מושלך ארצה, ושאר המורים מטילים עליו צל. הכרזה היא מאין הבעת מחאה.
בחרתי לשלב בכרזה את המוטו של מערכת החינוך, שהמערכת מחנכת לפיו את תלמידיה, אך בשורה תחתונה המערכת לא דורשת את ענין השוויון מעצמה.
הפרצופים הצמודים, והמחייכים שמלווים את המוטו, עברו שינוי בכרזה שלי גם כן, אחד מהם הפך להיות, עצוב, הוא מרגיש מנותק. הצבעים מחדדים את השונות".

מורה חדש/ דיקלא טרבלסי

תעודת הוראה

"בחרתי בדימוי שבין השלט נהג חדש למורה חדש, מכיוון שלדעתי קיים דמיון רב בין השניים.
בכללי, קיים דמיון רב בין נהיגה להוראה, לנהיגה יש חוקים משלה המורים לנו כיצד עלינו לתפקד בכביש וכאשר אין נשמעים לחוקים עלולים להיפגע אף חיי אדם. כך גם בעבודת ההוראה ישנם חוקים וכללים שעל כל מורה ליישם אותם בפועל ולשמור עליהם על מנת שהכיתה תתפקד בצורה הטובה ביותר.
בהוראה, כאשר מורה חדש מקבל את רישיון ההוראה, יש לו תקופת ניסיון- התלמדות. המורה בפעם הראשונה מנהל כיתה בעצמו, מתמודד עם התמודדויות ומצבים חדשים שלא נתקל בהם עד כה.
לשם כך יש לו למורה חדש יש מורה מלווה, מורה אשר מייעץ, מכוון, מדריך אותו כיצד לתפקד בכיתה, כיצד להגיב במצבים מסוימים? כיצד להתגבר על מכשולים שבדרך וכו'.
בדומה לנהג חדש גם מורה חדש דורש תשומת לב מיוחד משאר המורים העובדים איתו ,עליהם לקבל בהבנה את הטעויות שלו ויכולים לתת לו הדרכה כיצד לנהוג נכון, כיצד לשפר את פעולותיו בכיתה ועליהם לא לשכוח שגם הם בהתחלה היו מורים חדשים חסרי ניסיון".

תעודת הוראה במכללת חמדת הדרום

המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום מעניקה תואר ראשון B.Ed"בוגר בהוראה" לבנות במגוון התמחויות: במדעים, במתמטיקה, בעבודה עם הגיל הרך, בספרות, במקרא, באנגלית ובחינוך מיוחד ותואר ראשון  לבנים בהתמחויות: מדעים, תושב"ע מתמטיקה וחינוך מיוחד.

לימודי התואר השני M.Ed במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום כוללים שלוש תכניות לימוד: חינוך מדעי, ניהול וארגון מערכות חינוך והתרבות היהודית בזיקתה אל התנ”ך והוראתה. לימודי התואר השני מיועדים למורים בפועל בעלי תעודת הוראה הרוצים להתפתח מקצועית.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)