fbpx
צור קשר!

תחרות לחיבור תכנים ל"חדר הבריחה" שהולך ומוקם במכללה בימים אלו

לא סתם חדר בריחה.
בחמדת הדרום מוקם חדר בריחה פדגוגי-דינמי ראשון בישראל, ואולי בעולם כולו…

חדר בריחה?

לפעמים כבר מתחשק לברוח… משפע ההצעות לחדרי בריחה שסביבנו. הקונספט הזה, שנמצא אתנו רק כארבע או חמש שנים, תפס את רובנו. בבסיסו, הוא התחיל כבילוי ייחודי של אנשי תוכנה חדי חשיבה.  בפרק זמן קצר עד להפתיע, הפך לדרך בילוי מועדפת על רבים: כך חוגגים יום הולדת או יום נישואין. כך מגבשים קבוצה. כך נהנים, מכירים ומתקרבים זה לזה.

מהו הקסם של חדר הבריחה?

הקסם הוא בשילוב של שתי חוויות: מצד אחד, חוויה של כניסה לעולם דמיוני. בדומה לספר או סרט, המקום והזמן הם דמיוניים. מצד שני, ניצב האתגר החשיבתי, הזמן הקצוב לפתור את החידה, ה"איום": להישאר כלוא בחדר אם לא תיפתר החידה… כל אלו מכניסים מתח וקצב לפעילות.

איך כל זה קשור אל המכללה האקדמית לחינוך כאן ועכשיו? האם באנו לכאן לשחק או ללמוד?

מכללת חמדת הדרום זכתה להיות אחד ממספר מועט של מוסדות, שמשתתפים בתחרות ארצית לבניית חדרי בריחה. הקונספט המוביל בחמדת הדרום הוא בניית חדרי בריחה פדגוגיים-דינמיים. פירושו של הקונספט הזה הוא שלא מדובר בחדר בריחה סטטי – דהיינו נכנסת ויצאת פעם אחת, הבנת את הרעיון ואין טעם לבוא שוב. האתגר שלנו הוא לבנות חדר בריחה שהתוכן המוצג בו ישתנה על פי צרכי ההוראה הדידקטיים של המורה או הסטודנט בהתאם לנושא הלמידה ולרמת הכיתה אליה השיעור מכוון. מדובר בתכנות של המחשבים כך שמורה או סטודנט יוכל להכין מערך שיעור בדגם חווייתי של חדר בריחה, לטעון אותו על המחשב, ובאחת לשנות את אופי החדר ואופי התכנים הנלמדים בו.
בשלב זה הוחלט על קיום תחרות בין הסטודנטים במכללת לתכנון מערך שיעור מתאים לחדר בריחה בהתאם לנושא השיעור ורמת הלמידה.

מי ומי המשתתפים בתחרות?

כל זוג או שלוש/ה סטודנטים/סטודנטיות שלומדים בשנים א' ב' או ג' במכללה.

מה הפרסים?

פרס ראשון בסך 2000 ₪, פרס שני בסך  1000 ש"ח ופרס שלישי בסך 500 ש"ח. בנוסף, הזוכים יזכו לראות את חדר הבריחה שתכננו כשהוא מופעל במרחב פיזי של החברה שמתכנתת את חדר הבריחה הדינמי. בבוא הזמן יושלם חדר הבריחה הפיזי גם במכללה וניתן יהיה להעביר בו שיעורים חווייתיים על ידי מרצי, סטודנטים ומורים מכל רחבי הארץ. שמות הזוכים יפורסמו, וכל משתמש בחדר בריחה ידע מי תכנן אותו.

איך ניתן להצליח?

המכללה מעמידה לרשות המשתתפים תוכנה מקצועית מטעם חברה לבניית חדרי בריחה, הנחייה צמודה על ידי המכללה, והנחייה נוספת בתחום הדעת שאותו יחליט צוות המתחרים ללמד. (המשתתפים יוכלו לבחור כל דיסציפלינה אותה הם לומדים).

ללמד? האם לא דיברנו על כיף?

כן. ללמד. הרעיון הוא,  שחדרי בריחה יצירתיים, יכולים להוות פתיחה, סיכום, או יחידת הוראה במקצועות רבים. בחדר הבריחה הפדגוגי-דינמי ילד יפענח צופן באמצעות גימטריה או כתב רש"י, ילד יפתור משוואות או כתבי חידה ויפענח רמזים היסטוריים או תנ"כיים מתוך טקסט. ואפשר אפילו לבצע ניסוי וירטואלי כדי לדעת מה הצבע הנכון של נייר לקמוס בחומצה… צפוי כי ילדים אלו יפנימו את הידע ויזכרו אותו, יצמחו להיות לומד סקרן, חוקר, בעל ביטחון עצמי, משתף פעולה עם חבריו, ועוד שלל יכולות המתאימות ללומדים בעידן הנוכחי.

ההרשמה לתחרות בעיצומה.

זה הזמן להירשם, לתת חופש לדמיון. לתכנן. להצליח.

למידעון חנוכה>>

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)