fbpx
צור קשר!

תכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה" במכללת חמדת הדרום

 

 

המכללה זכתה במכרז אבני ראשה בתכנית להכשרת מנהלים 

לד"ר איציק עמר ולד"ר חיים שקד וכל העושים במלאכה,

ברכותי על הזכייה במכרז להפעלת תוכנית אבני ראשה להכשרת מנהלים במכללה.

בברכת הצלחה בהמשך הדרך,

פרופ' שאול קרקובר

נשיא המכללה

 

על תכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה" במכללת חמדת הדרום

משרד החינוך מפעיל תכניות להכשרת מנהלים מזה כמה עשורים. בשנת 2007, ביוזמה משותפת של משרד החינוך וקרן יד הנדיב, הוקם מכון אבני ראשה. אחת המטרות המרכזיות של המכון היא לפעול למען יצירתה וביסוסה של עתודת מנהלי בתי ספר ראויה ואיכותית במדינת ישראל. המכון משמש גורם מקצועי מלווה המסייע למשרד החינוך בהיבטים של תכנון האסטרטגיה בתחום של עתודת מנהלים, ובכלל זה סיוע בבחירת המוסדות המכשירים, בהפעלת תהליכי איתור ומיון של מועמדים לתוכנית ההכשרה, בתהליכי הערכה ובקרת איכות של תוכניות ההכשרה, בתהליכי למידה והערכה הקשורים להכשרת עתודה ניהולית ובמתן תשתית ידע מבוססת נתונים למשרד וקיום תהליכי מחקר ופיתוח לשם טיוב התהליכים

השנה, הגישה מכללת חמדת הדרום לראשונה הצעה להשתתפות בתכנית הכשרת המנהלים. ההצעה נכתבה על ידי צוותי חשיבה והיוועצות במכללת חמדת הדרום בהשתתפות הנשיא פרופ' שאול קרקובר, ד"ר חיים שקד, ד"ר איציק עמר ונהוראי אליקים, כאשר הרציונל לתכנית נכתב על ידי ד"ר ירדן גאלי. בראש התוכנית יעמוד יעקב חדד ואת ההתנסות המעשית של פרחי הניהול ירכז שי מאמו.  ההצעה מתבססת על תפיסה המחזקת את המנהל "כמנהיג פדגוגי". התכנים בתכנית ההכשרה נשענים על חומרים שגיבש מכון אבני ראשה והמשרד לגבי הכשרה טרום תפקיד, על מהלכי מדיניות מרכזיים שפיתח משרד החינוך, ועל בסיס הידע העדכני בתחום הכשרת מנהלי בתי הספר בעולם. ההצעה מציגה את הרציונל, העקרונות המתודולוגיים ללמידה, המטרות, היעדים, מודל תהליך ההפעלה של התוכנית, פירוט התכנים והנושאים על פי מסגרת התכנית ותיאור התפוקות המצופות שילוו בתהליך הערכה.

לאחרונה התבשרה המכללה כי הצעתה התקבלה וכי בשנת הלימודים תשע"ט תיפתח במכללה תכנית להכשרת מנהלים על פי המתווה של מכון אבני ראשה.

קישור לאתר תוכנית "אבני ראשה"

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)