fbpx
צור קשר!

תערוכת אומנות הפסיפס במכללה. גלריית תמונות

תערוכת סיום הקורס "יהדות וספרות באמנות הפסיפס"

ביום שלישי האחרון (ט"ז אדר ב') נפתחה במכללה תערוכת סיום הקורס "יהדות וספרות באמנות הפסיפס מהלכה למעשה". קורס זה נפתח לראשונה בפיקוחה וביוזמתה של הגב' מיקי בנאי מפקחת על החינוך לאמנות במחוז דרום ומרכזת התכניות לאמנות במכללת "חמדם הדרום". את הקורס העבירה הגב' ציפי נחליאלי. קורס זה מהווה למידה בינתחומית ומשמעותית, ומתמקד בשילוב יהדות וספרות וכיצד באים לידי ביטוי באמנות הפסיפס הלכה למעשה. בהשתלמות זו מושם דגש רב על הדרכים להפעלת תלמידים לפיתוח חשיבה יצירתית בינתחומית ועל שיתוף פעולה בין מורים מתחומי דעת שונים, תוך יישום סדנאי. 

נושאי הלימוד המרכזיים בקורס הם א. הקניית כלים להתבוננות וקריאה של טקסטים ספרותיים ומן המקורות וביטויים באמנות הפסיפס ב. רכישת ידע בטכניקות העיקריות של אמנות הפסיפס ושילובן בהוראה הבינתחומית. ג. התנסות בחיתוך זכוכית, קרמיקה ואבנים ועיצובם לכדי עבודות מוזאיקה. ד. בניית יחידות לימוד ליישום בכיתה בהלימה לנלמד בקורס.

"אין אדם שלם, אלא כשיהיה כולל הדעות והמעשה"

המשתלמות מספרות:

במהלך התערוכה כל אחת מהמשתלמות היוצרות הציגו את יצירותיהן וסיפרו אודות החוויה שעברו. רונית, גננת בשדרות: "לא חשבתי שאצליח, כי אני 'היפראקטיבית'. עשיתי זאת לעילוי נשמת אחותי והצלחתי, זה התחיל ממקום של הנצחה ונהיה תרפיה". אביבה, גננת בכפר מימון: "אני מאוד אוהבת אומנות, אבל כגננת קשה להשקיע ממקום אישי, הקורס היה עבורי הזדמנות להתיישב והיצירות הגיעו ממקום אישי מאוד. ברמה המקצועית מה שלמדתי באמת יישמתי בגן, זו השנה הראשונה שבחודש שבט לא סיפרנו בגן על "שישה בשקיק אחד" כי היה הרבה חומר אחר".

על האינטראקציה בין המשתלמות, על המרצה המיוחדת ציפי, מוסיפות המשתלמות:
"כל כך נהנינו בקורס עד שאפילו כשהייתה הפסקת חשמל, במזג אויר סוער, המשכנו לעבוד לאור הפלאפונים". "התייחסות אישית לכל אחת ואחת, דבר שלא רואים בשום מקום". גננת בחצרים: "לא היה לי שום ידע קודם באומנות וציפי אמרה לי את תצליחי!". "ציפי הצליחה להקרין שקט וביטחון לכל אחד". מורה לאנגלית מוסיפה: "אני עם ידיים שמאליות והצלחתי. למדתי מציפי נתינה אישית, להיות מורה בשביל כל תלמיד". גננת מנתיבות מספרת: "התחלתי את הקורס באיחור ובלי ידע, עוד לא נתקלתי במורה כזו שהתחברה לכל תלמידה, לנשמתה, בקצב שלה".

ראש היחידה להתפתחות מקצועית:

ד"ר אורלי קולודני: תערוכת "אמנות הפסיפס" הינה בהחלט בגדר חגיגה לעיניים ומרגשת מאוד, עבודות בשלל צבעים המשתלבים לתמונה צבעונית נפלאה. שמחתי לראות את המשתלמים חדורים בחדוות יצירה ולשמוע על המסע שהם עברו בקורס, ועל חוויותיהם האישיות. אני פונה אל כלל ציבור המורים להירשם לקורסי האמנות ולרכוש ידע בטכניקות של אמנות הפסיפס ובאמנות בכלל ולפעול למען שילובן בהוראה בינתחומית.

התערוכה מוצגת בימים אלה במתחם היחידה להתפתחות מקצועית בניין ד' כניסה ב'.

רוצים לשמוע עוד על הקורס? לחצו לפרטים נוספים והרשמה.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)