תרבות יהודית – תקציר קורסים חטיבה א'

חטיבה א’: לימודי תשתית מחקר ואוריינות

לשון המקרא ולשון חכמים

הכרת לשון המקרא ולשון חכמים היא כלי בסיסי בהבנת המקרא והפרשנות שצמחה סביבו למן תקופת הבית השני ותקופת התנאים ועד לזו שהתפתחה בימי הביניים ובעת החדשה. במהלך הקורס נבחן את מקומה של השפה העברית בתוך משפחת השפות השמיות ונתמקד בסוגיה השונים של הלשון העברית: לשון המקרא, לשון בית שני ולשון חכמים על רובדיהם השונים.

קריאה וכתיבה אקדמית

מטרת הקורס להכשיר את הסטודנט לכתוב עבודה מדעית על פי הכללים המקובלים בכתיבה האקדמית. במהלך הקורס ניצור מודעות למאפייני הטקסט האקדמי-מדעי ולקריאה ביקורתית ומושכלת של טקסטים כאלו. הקורס יעסוק בשיפור מיומנויות הקריאה והכתיבה האקדמיים, בביסוס היכולת לארגון חומר לצורכי כתיבה אקדמית ובהקניית כלים לשליפה, מיון ומיזוג ידע. נחשוף את הסטודנט לכללים הנהוגים בהכנת עבודה אקדמית תוך מתן דגש על הפרקטיקה הקשורה להכנת עבודה סמינריונית.

המסורה וטעמי המקרא

במהלך הקורס יבין הסטודנט בצורה יסודית ומעמיקה את ענפי המסורה השונים ואת חוקי טעמי כ”א ספרים וספרי אמ”ת וינתח את הפרשנות העולה מפסקי הטעמים ואף יכיר פרשנות קלאסית ומודרנית העוסקת בטעמי המקרא ובמסורה. בנוסף, הסטודנט יידרש ליישם את ידיעותיו בתחום טעמי המקרא והמסורה כהוראתו בכיתה.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)