fbpx
צור קשר!

4000 ק"מ מהבית: בנות עתיד חמדת חגגו את חנוכה במכללה

כסלו-טבת תשפ"א, דצמבר 2020

 

חוויה מרגשת במיוחד עברה על בנות תכנית 'עתיד חמדת' שעלו ארצה מצרפת ללמוד אצלנו במכללה. במהלך מסיבת חנוכה, הוקרנו סרטונים של המשפחות שלהן, בהם איחלו חג שמח לבת החוגגת את חג החנוכה במרחק 4000 ק"מ מהבית. גם בנות התוכנית איחלו ברכות למשפחותיהן לכבוד החג, ושיתפו בחוויות שלהן מהתוכנית. 

בנות התוכנית עתיד חמדת חוגגות את חנוכה עם סופגניותבנות התוכנית עתיד חמדת חוגגות את חנוכה

בקיץ, כשנרשמו לתכנית, בנות 'עתיד חמדת' חשבו שהן יחגגו את חג החנוכה יחד עם משפחותיהן. הן תיכננו לטוס לבקר את ההורים בחנוכה או שההורים יבואו אליהן לביקור בארץ, לחגוג איתן את החג. אך השנה, בשל מגבלות הקורונה, אי אפשר לטוס מהארץ לצרפת וההורים לא יכולים לנחות בנתב"ג כי אין להם אזרחות ישראלית. כך שלבסוף בנות המחזור ה-26 של עתיד-חמדת חגגו השנה ללא המשפחה. לכן, ביקש מנהל התוכנית, הרב אלי קלינג, מההורים להפתיע את הבנות, וכל משפחה שלחה סרטון קטן עבור הבת שלהם. את הסרטונים ראו הבנות במסיבה הגדולה שהתקיימה במכללת חמדת הדרום, והייתה מרגשת ושמחה במיוחד.

לצפייה בפייסבוק בסרטון של בנות עתיד חמדת 

"עתיד חמדת" היא תכנית המיועדת לסטודנטיות דוברות צרפתית שמגיעות מארצות שונות. התכנית כוללת לימודי עברית במסגרת אולפן, לימודי קודש ויהדות, קורס הכנה למבחנים פסיכומטריים, טיולים להכרת הארץ, שבתות מאורגנות והכוונה אישית להמשך הדרך. הסטודנטיות מתגוררות במעונות המכללה. 85% מהבוגרות מחליטות להישאר בארץ בסוף השנה. הן משתלבות לאחר מכן בתור עולות חדשות, חלקן בשרות הלאומי וחלקן ישירות כסטודנטיות במוסדות להשכלה גבוהה השונים, כולל כמובן בלימודי ההוראה במכללה. לא פעם עולים לארץ בעקבותיהן גם בני משפחותיהן.

"עתיד חמדת" הוקמה בתשנ"ה יחד עם המכללה, ובתש"פ חגגה התכנית 25 שנה להקמתה. כיום מגיעות מחו"ל כל שנה בין 30 ל-50 סטודנטיות, ומאות רבות של בוגרות כבר הקימו את ביתן בכל רחבי ארץ ישראל.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)