fbpx
צור קשר!

כנס אקדמיה-עיר

נתון מפתיע ביותר – כ-170 [!!] סטודנטים וסטודנטיות מהמכללה משולבים השנה בהכשרה להוראה בבתי הספר ובגנים של העיר נתיבות. כל זאת זאת במסגרת מיזם חדשני ופורץ דרך ברמה ארצית, מיזם "אקדמיה-עיר". אנחנו מסכמים שנה ראשונה של שיתוף פעולה מדהים. בואו לכנס אקדמיה-עיר ביום שלישי הקרוב במתנ"ס נתיבות.

עם תחילתה של שנה"ל תשע"ט החלה לפעול בנתיבות תכנית אקדמיה-עיר בשיתוף פעולה של המכללה, משרד החינוך ועיריית נתיבות. פרופ' שאול קרקובר – נשיא המכללה קובע: "זוהי תכנית של התנסות מעשית לסטודנטיות של מכללת חמדת הדרום שיש בה מכפיל כח רציני ביותר בזכות חבירתן של הסטודנטיות למורות המאמנות ויצירת יחסי מורה-תלמיד עם ילדי בתי הספר והגנים". שי מאמו – ראש תחום הכשרה מעשית במכללה – מספר: "התכנית בנויה על שיתוף פעולה בין כלל הגורמים כאשר ההתנסות המעשית מתקיימת בכל בתי הספר ובגנים רבים בעיר תוך ריכוז מאמצים ושילוב של כ-170 סטודנטים וסטודנטיות במוסדות החינוך שבנתיבות."

הסטודנטית ספיר מדר מהחוג לגיל הרך שנה ג' אומרת : "כסטודנטית שנה ג' שעברה שנתיים של עבודה מעשית, אני יכולה להשוות את השנים שעברו לשנה זו, בה נכנסנו למיזם אקדמיה-עיר בנתיבות. אני מרגישה שיש כאן שדרוג משמעותי ביותר בהכשרה שלי כגננת.

העבודה שלי בגן רימון בנתיבות מול נעמי, הגננת המכשירה שלי, היא משמעותית ביותר עבורי. השנה הרגשתי ממש חלק אינטגרלי מצוות הגן. הקשר שנבנה עם הילדים שונה באופן מהותי ממה שהורגלתי בשנים שעברו. יש פה גם מימד של קשר עם העיר, עם הקהילה והאנשים בנתיבות. אני שמחה להיות חלק מהמיזם הזה שמוליך אותי מוכנה הרבה יותר ביציאה לשדה ההוראה העתידי שלי. אני מודה למכללה ולעיריית נתיבות על היוזמה והפרויקט הנפלא הזה".

איילת כהן, מורה מכשירה מבית הספר "נועם אליהו" בנתיבות מספרת: "פרוייקט אקדמיה עיר מסייע לי כמורה בכיתה, קיבלתי כאן סטודנטיות רציניות ומקצועיות שהן חלק ממשי בהתנהלות הכיתה. להן זה עוזר לבנות את עצמן כמורות לעתיד בכיתה. זה הרבה מעבר לעבודה מעשית. הן עוברות פה תהליך שמשמעותו להרגיש אחריות כמורה ממש, להכיר את התלמידים, להרגיש אחריות אמיתית למה שקורה פה. וזה חידוש נפלא שמייחד את המיזם המוצלח הזה".

מר חיים קן, מנהל ביה"ס היסודי נועם אליהו, מתאר: "מדובר פה בתהליך שלא היה קודם. תהליך של חשיבה משותפת שלי כמנהל, עם הסגל האקדמי של מכללת חמדת הדרום, מהם הצרכים של בית הספר? לאן אנחנו הולכים?

מבחינתי המיזם של אקדמיה כיתה במסגרת אקדמיה-עיר הוא מתנה אמיתית ומשמעותית בראש ובראשונה לתלמידים. יש להם עוד מורה בכיתה. אם עד עכשיו עבודה מעשית פירושה כניסה של מדריך פדגוגי עם מספר סטודנטים לביקורים בתיאום מראש. היום זה שונה מהותית. הסטודנטים הם ממש חלק מהאמצעים שעומדים לרשות בית הספר כדי ללמד, לחנך ולקדם. כדי להוביל את הכיתה להצלחות לימודיות ואחרות. המורים שלי פה בבית הספר מסתובבים עם אור בעיניים מתוך תובנה שיש ברשותם עוד כלי רציני ומשמעותי כדי לקדם ולמנף את הכיתה שבאחריותם".

מסכמת ד"ר דורית דויטש, מדפי"ת מנוסה במכללה: "פרויקט אקדמיה-עיר היה מוצלח ומבורך מעבר למה ששיערנו. יש כאן מהפך אמיתי בגישה להכשרה, בכמות ההכשרה, באיכות ההכשרה ובכל היחס לכניסה לשדה ההוראה בכלל. הדרכתי סטודנטיות שנים רבות בשטח. אני יכולה להעיד שיש פה משהו משמעותי. רואים את ההבדל בצורה ברורה ביותר בין צורת ההכשרה לפני ואחרי התכנית. בבית הספר עצמו קיבלו אותנו בזרועות פתוחות. הם רואים זאת כתרומה משמעותית להגשמת מטרות בית הספר. לסיכום: מיזם אקדמיה-עיר הוא מיזם חדשני, מוצלח ופורץ דרך".

לקראת סיום שנת הלימודים נקיים כנס הערכה של התכנית והבעת הוקרה לאלה שנטלו בה חלק בהשתתפות כל השותפים. בכנס ישתתף גם ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זהר, מר רם זהבי מנהל המחוז במשרד החינוך וכן ד"ר שרה זילברשטרום, מנהלת אגף התמחות וכניסה להוראה במשרד החינוך. מכללת חמדת הדרום היא המכללה השנייה בארץ שמפעילה תכנית אקדמיה-עיר ובהיקף שלא היה כדוגמתו. הכנס פתוח לכל וכולם מוזמנים.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)