fbpx
צור קשר!

"להעניק את הניצחון לאבא, ולא להיטלר"

הרב לאו ופרופ' חיים שקדסיפור על נתוני פתיחה קשים במיוחד ועד נקודת סיום גבוהה, רוויית הישגים"

האקדמית חמדת בשדות נגב קיימה כנס אקדמי מקוון בנושא חוסן ואמונה, עם הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו. הרב לאו סיפר לאורחי הכנס את סיפור ילדותו הקשה בתקופת השואה אותה שרד בקושי בזכות אחיו נפתלי והסביר שמקור החוסן של אחיו היה שיחה עם אביהם בלילה בו נפרדו דרכיהם בו הבטיח לשמור על אחיו ולהמשיך את השושלת. "אחי רצה להעניק את הניצחון לאבא, ולא להיטלר". פרופ' שקד נשיא המכללה סיכם: "הרב לאו הוא אדם המבטא חוסן יותר מכל שכן סיפורו מציג מסלול חיים שמתחיל עם נתוני הפתיחה הגרועים ביותר ועד נקודת סיום גבוהה במיוחד".

"להעניק את הניצחון לאבא, ולא להיטלר"

בכנס מיוחד על חוסן ואמונה שהתקיים באקדמית חמדת, סיפר הרב ישראל מאיר לאו על מקור החוסן של אחיו נפתלי, בזכותו שרדו יחד את השואה. נשיא המכללה: "סיפור על נתוני פתיחה קשים במיוחד ועד נקודת סיום גבוהה, רוויית הישגים"

האקדמית חמדת בשדות נגב קיימה כנס אקדמי מקוון בנושא פדגוגיה של חוסן, עם אורח מיוחד – הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של העיר תל אביב, חתן פרס ישראל ויו"ר מועצת יד ושם. הכנס נערך וירטואלית, בהנחיית ראשי מרכז 'פדגוגיה של חוסן' במכללה, ד"ר שי מאמו וד"ר דניאל ניקרטין ובהשתתפות נשיא המכללה פרופ' חיים שקד.

הכנס עסק בהיבטים שונים של חוסן, חינוך ואמונה מנקודת מבטו של הרב לאו אשר שרד את השואה כילד יתום והגיע עד למשרת הרבנות הבכירה בישראל. לאחר מכן, השיק המרכז לפדגוגיה של חוסן שני סרטוני סימולציה חדשים כחלק מזירת הלמידה מבוססת הדמייה החדשה במכללה. את הדיון בסרטוני הסימולציה הנחו אנשי הסגל במכללה במושבים מקבילים.

זום מטקס חוסןבמפגש אישי עם פרופ' שקד, ד"ר מאמו, ד"ר ניקרטין וסגנית הנשיא ד"ר צביה בר שלום, שצולם מראש והוקרן לאורחי הכנס, סיפר הרב לאו את סיפור ילדותו הקשה שהחל בגטו פיוטרקוב טריבונלסקי בפולין 1942. הוא היה בן 5 בלבד, הוריו נרצחו במחנות השמדה והוא התמודד עם כפור אימים ורעב בלתי נסבל כשעבר בין מחנות עבודה למחנות ריכוז יחד עם אחיו נפתלי. "בזמן הסבל הנוראי לא חשבתי על חוסן, לא חשבתי על אמונה. הייתי כמו בעל-חיים, ניסיתי רק לשרוד, ניסיתי רק להתקיים. לעומת זאת, אחי נפתלי, מעולם לא שכח את בקשתו של אבינו בלילה האחרון לפני שנפרדנו – לשמור עליי ולהמשיך את השושלת. זה היה מקור החוסן של אחי נפתלי.

"כמה שעות לפני שנבחרתי כרב ראשי לישראל, אני ונפתלי עמדנו בכותל והתפללנו מנחה. יום למחרת נפתלי סיים את ספרו במשפט מסכם: 'אבן נגולה מעל ליבי – משימה כמעט בלתי אפשרית הושלמה' הבנתי שזה היה מקור הכח שלו – הרצון להעניק את הניצחון לאבא ולא להיטלר".

פרופ' חיים שקד, נשיא האקדמית חמדת סיכם ואמר: " הרב לאו הוא אדם המבטא חוסן יותר מכל שכן סיפורו מציג מסלול חיים שמתחיל עם נתוני הפתיחה הגרועים ביותר ועד נקודת סיום גבוהה במיוחד. הרב לאו התברך בחוסן נפשי וכך הפך להיות אדם בעל הישגים רבים ואחד האנשים המוערכים ביותר במדינה. המשנה המכללתית 'פדגוגיה של חוסן' נועדה להבטיח כי כל תלמידה ותלמיד יוכלו לפרוץ נתוני פתיחה, להתמודד בהצלחה עם אתגרים ולהגשים את כל החלומות, בדיוק כפי שסיפורו של הרב לאו מלמד אותנו. סיפורו של הרב לאו מוכיח שהגברת החוסן בקרב תלמידים זה התפקיד החשוב ביותר של המורים בישראל, שכן הפערים החברתיים והסוציו-אקונומיים בין התלמידים בישראל הוא מהגדולים בעולם. תודה לכל אנשי הסגל שלקחו חלק בהכנת הכנס והעמיקו עוד את הדיון החשוב בחוסן".

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)