מכללת חמדת הדרום בשטח. יום מעצים ומעורר עניין בתיכון לבנות ע"ש זבולון המר בנתיבות. שיתוף פעולה בין צוות אנגלית בתיכון ובין הסטודנטיות המתמחות בהוראת השפה האנגלית מחמדת הדרום מוליד פעילות מרתקת ומעצימה לתלמידות התיכון בנתיבות. Dare to Dream, Speak Up

תיכון המר-דרכא בנות בנתיבות יזם יום אנגלית מיוחד בשיתוף הסטודנטיות של אקדמיה-עיר ממכללת חמדת הדרום ובעזרתו הכבירה של ד"ר דניאל ניקרטין – ראש החוג לחינוך שתחת שרביטו התקיימה תוכנית "אקדמיה-עיר". שי מאמו, ראש תחום התנסות בהוראה מספר: "אנחנו פועלים בזירות שונות המאפשרות לסטודנטיות זוויות שונות של התנסות כולל השתתפות וסיוע בארגון יום האנגלית.
יום האנגלית כלל הכנה רבה מצד מנהלת החטיבה – יעל ביטן, המורות לאנגלית, וחוה וייס, המדריכה הפדגוגית מהחוג לאנגלית במכללה. מדובר בעוד ההצלחה של שיתוף פעולה במסגרת התוכנית "אקדמיה-עיר".

הפעילות המשותפת של יום האנגלית, יום שכולו אנגלית מדוברת, שימוש בשפה האנגלית בכל הפעילויות המגוונות, הייתה תחת הכותרת: "Dare to Dream, Speak Up". (העז לחלום והשמע את קולך). היום נפתח בברכות ותודות לצוות אנגלית ובראשם הגב' ברכה וקנין שהופכת כל רעיון ויוזמה למציאות. מנהלת החטיבה יעל ביתן הדגישה את החשיבות ברכישת השפה האנגלית ובהזדמנויות הרבות שהתלמידות מקבלות בתוך ביה"ס בידי צוות אנגלית מקצועי ומנוסה, צוות מורים וסטודנטיות במסגרת אקדמיה עיר בהנחייתה של הגב' חווה וייס.
הצוות סייע מאוד בהכנה לקראת מבחן מיצב בכיתות ח' והוביל כמה מיזמים ייחודיים וחדשנים. כל אלו הוסיפו רבות ללימוד ורכישת השפה לאורך השנה. יעל מציינת: "ידיעת שפה שנייה הינה מרכיב שמהווה יתרון חשוב ורב בעולם העבודה ובסביבה הקרובה שלנו".

הפעילות החלה עם מוצר מהפכני רובוט ה- "Alexa" שבו תלמידות התנסו בהתנסחות שאלות באנגלית וקיבלו מענה מיידי. בתחנה הראשונה, "Torch Lighting Ceremony", התלמידות למדו על אנשים משפיעים בחברה הישראלית והיו צריכות לבחור ולעשות Debate בנוגע לשאלה מי מהנציגים הכי מתאים להדליק את המשואה של 2020.
בתחנה השנייה, "Hamer’s Falafel Restaurant", התלמידות נחשפו לחוויה של הזמנה במסעדה באנגלית, מהמרכיבים של המנה ועד לדיאלוג שבין המלצר ללקוח, לקחו הזמנות אחת לשנייה באנגלית ולסיום הרכיבו את המנה.
בתחנה האחרונה, "A Million Dreams", התלמידות למדו ושרו את השיר "מיליון חלומות" בווריאציות שונות עם פן יצירתי שונה בכל קבוצה, תוך התייחסות למילים ולמסר שהשיר מעביר, לחלום חלומות.
לסיכום הייתה הצגה של הסרטונים ושלב ההצבעות ב-mentimeter על הסרטון המוצלח ביותר. דעת הקהל יחד עם השפיטה של הסטודנטיות כשופטות הכריעה מי הקבוצה הכי יצירתית.
היה שיתוף פעולה פורה ומבורך של המורות ברכה וקנין, סיגלית ומירב וכן הסטודנטיות אביה, אמילי, קטיה, עדי, מנוחה ונועה בהנחיה וליווי מקצועי ומיומן של הגב' חווה וייס שהדריכה והנחתה את הצוות בנועם ובמקצועיות מעוררת השראה, תוך מתן דוגמא אישית שהוסיפה והשפיעה על כל הסובבים.

בסיומו של היום הוכח פעם נוספת שבביה"ס המר-דרכא הכול מתחיל בגיבוש רעיונות, בחירת התוכן הפדגוגי, הכנת חומרי הלמידה ומשם הדרך סלולה לארגון יום באופן מושלם ומקצועי.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע