הצעות מחקר מונגשות לגיל הרך

בשל ההבנה כי משאב הזמן הוא חוליה חלשה, הצעות המחקר של הסטודנטיות מכילות את כל הדרוש לביצוע המחקר בגן, החל מרקע ומבוא מדעי לגננת, דרך תבנית והוראות בהירות לביצוע המחקר, הצעות לאיסוף התוצאות ועיבודן, ועד הצעות לדיון והסקת מסקנות על ידי הילדים.

למעשה המיזם כולל הכל והוא אינו פוסח על אף שלב. החל מהמבוא המדעי לגננת ועד הסקת המקנות בידי הילדים.

למידה פעילה במתכונת "הגן העתידי": הצעות המחקר הללו מתבססות על שיתוף מלא של הילדים בפעילות המחקרית ומתאימות לגישת "הגן העתידי" המתבסס על האמונה ביכולתם של הילדים ליזום, ללמוד, ולחקור. על פי הצעות המחקר הילדים יבצעו תצפיות, או ניסויים. יאספו את התוצאות, יעבדו אותן ויגיעו למסקנות בתיווכה של הגננת.

מגוון רחב של נושאים: הסטודנטיות מציעות לגננת נושאי מחקר מגוונים והגננת יכולה לבחור את הנושא המעניין את הילדים בגן שלה. מגוון הרעיונות למחקר מאפשר לילדים ולגננת "לצאת מהקופסא", "לחשוב בקופסאות חדשות", להטיל ספק בכל, ולצאת ולחקור את העולם מגוון הנושאים אשר חלקו חדש, מעודד את הסקרנות ומבהיר כי כל שאלה היא ברת מחקר.

ערך מוסף לסטודנטיות ולגננות: בחשיבה על נושא ייחודי בתחום המדעים וכתיבת הצעת מחקר להתנסות בגן, הסטודנטיות הביאו לידי מימוש את הביטוי האישי שלהן. הן היו שותפות פעילות בתהליך הלמידה של הקורס, והרגישו מרחב בטוח שאפשר להן לעלות וליישם את הרעיונות שלהן.

כיוזמת של הצעת המחקר, עודדה אותן ד"ר נהון קריסטל, לטפח את היצירתיות שלהן ולחדש אותה. מרחב הלמידה להתנסות זאת לא הוגדר מראש, כך שפעולת החקר התרחשה בכל מרחבי החיים ואפשרה לסטודנטיות להוביל למידה אותנטית. כמו כן, החליטה המרצה לשתף את קהילת הגננות בהצעות המחקר, כחלק ממארג היחסיים בן האקדמיה לשדה ולקדם בסטודנטיות ערכים של מעורבות חברתית.

אנו מאחלים המון הצלחה לסטודנטיות במיזם הייחודי המרתק הזה, ומבטיחים לעדכן אתכם בתוצאות בבוא היום.

מוזמנים לצפות בהצעות המחקר בהמשך הכתבה.

בהצלחה!

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)