מסגרת הלמידה 

תכנית המצוינות הנה תכנית ייחודית תלת שנתית שפותחה עבור סטודנטים המחפשים אתגר אישי ומאמינים שביכולתם לקדם את החינוך בישראל. התכנית שואפת לפתח ולהכשיר מורים מצוינים, בעלי אחריות חברתית וכישורי מנהיגות חינוכית, שישתלבו באופן מיטבי במערכת החינוך. לפיכך, הסטודנטים הלומדים בתכנית המצוינות יהיו מעורבים בין השאר גם בפיתוח ובהובלת יוזמות ופעילויות חינוכיות חברתיות ייחודיות, במסגרת מעורבותם החברתית התנדבותית.

מתוך כך נגזרה מסגרת הלמידה הכוללת חשיפה לתחומי דעת ייחודים, הובלת פרויקטים, התנסות מעשית ייחודית ותוכניות העשרה מגוונות כולל סיורים, ימי עיון וקורסים משותפים לכלל השנתונים. כן השתתפות במפגשי למידה חווייתיים בקמפוס ובשדה החינוך לצד למידה עצמית, למידה מודרכת, למידה מקוונת ולמידה בדרכים חלופיות אחרות. כל זאת על מנת שהסטודנטים יחוו למידה משמעותית מתוך אחריות ובחירה אישית, ובכך גם יתאפשר סיום לימודים בשלוש שנים.

מטרות ההתנסות הייחודית:

  1. טיפוח המוטיבציה של הסטודנטים להיות מורים מובילים, מחנכים מצוינים ומנהיגים חינוכיים.
  2. טיפוח ופיתוח סקרנות ללמידה, חשיבה יצירתית ותחושת מסוגלות גבוהה של
    הסטודנטים.
  3. פיתוח תפישה חינוכית רחבה וחזון חינוכי-ערכי-חברתי בקרב הסטודנטים בתכנית.

ברג"ב האקדמית חמדת החל מתשפ"ד מתקיימת התנסות מעשית ייחודית חוצת תחומים ויבשות. 

ההתנסות הייחודית בתכנית המצוינות פותחת צוהר לסטודנטיות המצוינות להתנסות בזירה חינוכית רחוקה במדינת וושינגטון בעיר סיאטל בארצות הברית.
 

לוגו SEATTLE HEBREW ACADEMY

ההתנסות היא פרי שיתוף פעולה עם המורות נעמי וחגית יואב בבית הספר SEATTLE HEBREW ACADEMY
 
משימת ההתנסות היא 
להתנסות בלמידה ובהוראה, לתכנן, לבנות וללמד את תלמידי כיתה ג' וכיתה ה'.
בסיאטל היברו אקדמי שיעור חוויתי-יצירתי פורץ יבשות זמן ושפה בנושא חג הפורים באמצעות כלים דיגיטליים ומתודות הוראה חדשניות.
 
מטרת ההתנסות הייחודית
לסלול דרך חדשה ו"להגיע למקומות שלא היינו בהם קודם ולמצבים שלא חוינו אותם מעולם…"
ההתנסות מלווה ביומן מסע דיגיטלי ובחקר ההתנסות בליווי ד"ר ציפי בבצ'יק ותמי חג'בי.
 
להלן לו"ז מפגשים של ההתנסות בסמסטר א' בשנת הלימודים תשפ"ד:
 

הקורסים והכנסים הארציים של תוכנית רג"ב הם הזדמנות למפגש בין-מכללתי בין סטודנטים הלומדים בתוכנית במכללות להוראה ברחבי הארץ. המפגש מהווה הזדמנות להיכרות, לשיח על אתגרי החינוך וללמידה משותפת. בכל שנת לימודים מתקיים הכנס בדגש שונה המותאם לשלב הלימודי של הסטודנטים.

קורס סיירותקורסים בין-מכללתיים סטודנטית רג"ב בנוסף ללמידה במכללה משתתפת גם בקורסים בין-מכללתיים של רג"ב במכון מופ"ת. כל סטודנטית זכאית לבחור קורס לבחירה ולהעשרה ופוגשת תכנים נוספים רלוונטיים לתפקיד.

כנסים בין מכללתיים בכל שנה על פי שנת הלימודים. הכנסים מאפשרים חשיפה לעולמות חדשים והם חגיגה של למידה. זו הזדמנות מצוינת להכיר עמיתים ועמיתות מצוינים בהוראה המשתתפים בתוכנית רג"ב במכללות אחרות, לבנות איתם קשרים מקצועיים ולהרחיב את הדעת בכל הנוגע לפעילות רג"ב.

איור לוח שנההכנס הארצי השנתי לשנתון א' ב פוגשים חינוך ממוקד בהיכרות עם סטודנטים הלומדים בתוכנית רג"ב במכללות ברחבי הארץ וביצירת בסיס לשיח חינוכי משותף. הכנס עוסק בבניה ובגיבוש של חזון חינוכי תוך היכרות עם הוגים חינוכיים מגוונים.  הכנס יתקיים בל' בניסן תשפ"ד, 8 במאי 2024.

איור לוח שנההכנס הארצי לשנתון ב' פוגשים חינוך בשטח מהווה המשך לכנס שנה א' ומוקדש לנושא המעשה החינוכי. בכנס נפגוש גישות חינוכיות שונות ונבחן כיצד הן נראות ומיושמות בשטח. הכנס מתקיים במתכונת אזורית בשיתוף עם מכללות נוספות באזור, תתקיים הכנה מקוונת לכנס (פרטים נוספים בהמשך). כנס שנה ב' דרום (מכללת גבעת ושינגטון, אורות, האקדמית חמדת, בית רבקה ומכללת אחוה) יתקיים בהכנס יתקיים בל' בניסן תשפ"ד, 8 במאי 2024.

איור לוח שנההכנס הארצי לשנתון ג' השביל הזה מתחיל כאן מתמקד בנושא כניסה והשתלבות בהוראה. במסגרת הכנס מפגש עם אנשי משרד החינוך, הצגת תוכנית ליווי בהוראה מטעם רג"ב, מגוון סדנאות לבחירת הסטודנטים בנושא כניסה להוראה, סיום ופרידה. הכנס יתקיים בכ"ז באייר תשפ"ד 4 ביוני 2024.

 איור לוח שנהכנס ארצי נפגשים ברג"ב מתקיים פעמיים בשנה: ביום ראשון, י"ג בכסלו תשפ"ד 26 בנובמבר 2023; יום שני, י"ב באייר תשפ"ד, 20 במאי 2024

לוח שנה תשפ"ד רג"ב ארצי כאן

הסטודנטיות לוקחות חלק פעיל בפעילות התנדבותית ובתרומה לקהילה במהלך שלוש השנים, כחלק מטיפוח מנהיגות פדגוגית אקטיביסטית וכחלק ממערך המלגות של התוכנית דרך מפעל הפיס. סדנא רפלקטיבית מלווה את המעורבות החברתית.

ליאת פרץ, רכזת השמה וייעוץ תלווה אתכן במהלך השנה בעבודת דיוק לאיתור מקומות עבודה מתאימים בשדה החינוכי.

תפקיד יועצת ההשמה:

  • לחזק את הזהות המקצועית והאישית של הסטודנטיות כנשות חינוך מנהיגות ומובילות שינוי.
  • לייצר גשר בין שלב ההכשרה לשלב הכניסה לתפקיד במערכת החינוך.
  • ללוות באופן אישי  את בוגרות התכנית בתהליך ההשמה ובבחירת מוסד חינוכי.

דרכי פעולה:

  • 1×1: פגישות אישיות, ליווי פרטני בומתן מענה אישי על דילמות וסוגיות שעולות בתהליך המעבר מהכשרה לכניסה להוראה.
  • מפגשים קבוצתיים, מפגשי סימולציה והכנה לראיון עבודה עם מנהל בית ספר, הנחייה מקצועית בכתיבת קורות חיים
  • מפגשי חשיפה והיכרות עם בעלי תפקידים רלוונטים בכניסה לתפקיד, מנהל מחוז, מחמ"ד, מפקחות, מנהלי אגפי חינוך במחוז דרום וראש היחידה להתמחות ולכניסה להוראה במכללה.

שנתון א':

חוסן נפשי ורפואי/ דובל'ה שחור

חוסן נפשי הוא היכולת של אדם להתמודד עם מצבי משבר ומתח במהלך חייו ולצאת מהם מחוזק ובעל יכולת להסתגל לשינוי ולצמוח ממנו. קיים קשר ישיר בין החוסן הנפשי והרפואי, הקורס הנוכחי עוסק במתח ביניהם ומשלב בין תיאוריה לפרקטיקה. הקורס כולל חשיפה ליסודות רפואת החירום, התנסות ותרגול באמצעות חקר מקרים. קורס זה מספק דגשים עיקריים בטיפוח חוסן ומקנה כלים ודרכי ההתמודדות של מנהיגי חינוך בחירום ובשגרה.

פדגוגיה קשובה/ ד"ר ציפי בבצ'יק

פדגוגית קשובה היא גישת הוראה מבוססת על הקשבה, דיאלוג, ושימת לב. מטרת הגישה לחולל שינוי ביכולת ההקשבה לאחרים, לסביבה ולעצמי ומתוך כך לטפח סביבה אכפתית ומיטיבה בחינוך. חינוך מיטבי נשען לרוב על היכולת של המנהיג הפדגוגי לנוע בין הקשבה החוצה -לאנשים ולמרחב הסובבים אותנו לבין הקשבה פנימה – לעצמנו ולעולמנו הפנימי. בקורס הנוכחי נכיר את שפת הגישה הקשובה, נשכלל יכולות אנושיות של מודעות מתוך הקשבה ושיח ונתרגל הלכה למעשה עקרונות ללמידה קשובה ודיאלוגית.

שנתון ב'

מנהיגות מתבוננת / ד"ר ציפי בבצ'יק 

הקורס מפגיש את הסטודנטיות עם מודל מנהיגות חדש המבוסס על הקשבה, מודעות עצמית והתפתחות אישית. מודל מנהיגות זה מושתת על איתור מקורות כח פנימיים, ערכים, אמונות וחוזקות, מקדם תקשורת אפקטיבית, שיתופי פעולה, משרת רעיון ואנשים, מעצים, מבזר משאבים, מטפח מנהיגות ביניים, ומטפח תחושת שייכות ומשמעות של האנשים. זוהי מנהיגות פתוחה ללמידה, אותנטית ושקופה המשתפת באתגרים וחשופה לרעיונות חדשים ויצירתיים. המנהיגות המתבוננת בעולם החינוך, מפנה את המבט לנפש של האדם ולרוחו, לזיקתו אל זולתו ואל העולם, מתוך כך היא מודעת יותר לעצמה ולסביבה ופועלת באופן מודע ובטוח.

מצוינות: בין תיאוריה לפרקטיקה / ד"ר דניאל ניקריטין

הקורס מתמקד בשאלת המצוינות, ורכיבי הליבה המאפשרים ומחוללים אותה באמצעות חשיפה לתיאוריות וכלים משדה המוטיבציה. הקורס פותח צוהר לתהליכי מיפוי חוזקות ואינטליגנציות, המאפשרות תנועה לכיוון מתאים וכן לעקרונות להנעה פנימית ונכונות להתמודדות עם אתגרים. בנוסף, הקורס מתרגם עקרונות וכלים אלה לעבודת איש החינוך בשדה ובשאר תחומי החיים. הקורס מלווה בהדגמות רבות, בסימולציות, ובדיאלוג סדנאי ער.

שנתון ג'

מנהיגות דיגיטלית / ד"ר ירון זילברשטיין

חלקו הראשון של הקורס דן בעקרונות של תחום מדעי הרוח הדיגיטליים, על מאפייניה של המהפכה הדיגיטלית בכלל ועל מחקרים מרכזיים בתחום ממשקי אדם-מחשב תוך שימת דגש על מנהיגות דיגיטלית. חלקו השני כולל התנסות בשימוש ובפיתוח של כלים דיגיטליים להוראה כולל לימוד תוכנה, והתנסות סדנאית בהוראת עמיתים.

לקראת השמה / ליאת פרץ

 מטרת הקורס להוות גשר בין שלב ההכשרה לשלב הכניסה לתפקיד, לחדד את הזהות המקצועית והאישית של הסטודנטיות כנשות חינוך מנהיגות ומובילות שינוי, וכן ללוות אותן באופן קבוצתי ופרטני בתהליך ההשמה. במהלך הסדנא מתקיימים מפגשי סימולציה והכנה לראיון עבודה עם מנהל בית ספר, הנחייה מקצועית בכתיבת קורות חיים לצד מפגשי חשיפה והיכרות עם בעלי תפקידים רלוונטים בנתיב הכניסה להוראה.

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)