צור קשר!

חינוך מיוחד – הסבה

אודות החוג לחינוך מיוחד

החוג לחינוך מיוחד בחמדת הדרום מתייחד בכך שתכנית הלימודים מעודכנת ומותאמת לתפיסת ההכלה של תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרת חינוכית רגילה. התפיסה הרווחת כיום מאפשרת לכלל הילדים עם הצרכים המיוחדים ללמוד בחינוך הרגיל, בעזרת תמיכות כאלו ואחרות (שביט וטל, 2012; Moore, 2009). תפיסה זו גם באה לידי ביטוי בתכניות הקיימות כיום במערכת החינוך, לצורך מתן מענה לתלמידים עם צרכים מיוחדים על פני הרצף שבין החינוך הרגיל לבין החינוך המיוחד: החל ב"יעד ההכלה" שהציב משרד החינוך ותכניות השילוב המתבצעות במסגרת החינוך הרגיל; כדי לאפשר מיצוי כל האפשרויות לקדמם במסגרות החינוך הרגיל, וכלה בהשמת תלמיד בחינוך המיוחד; במסגרות המיועדות לתלמידים עם לקויות מורכבות, אשר המענים שניתנו להם בחינוך הרגיל מצביעים על הצורך שלהם במסגרות אלו.

"על הצוות לחפש את הניצוץ המיוחד אצל תלמידיו, להתחבר ולהעצים את יכולותיו הטובות"
(פרופ' שמעון זקס)

המורה לחינוך מיוחד הוא אחת הדמויות המשמעותיות הנותנות מענה חינוכי מגוון וייחודי, לתלמידים עם צרכים מיוחדים, בחינוך הרגיל והמיוחד כאחד. הוא משמש בתפקידים שונים, על פי סוג המסגרת וסוג האוכלוסייה אותה הוא מלמד: מורה שילוב- במודלים שונים של שילוב, מחנך כיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל או מחנך חינוך מיוחד בבית ספר לחינוך מיוחד. על כן, תכנית ההכשרה להתמחות בהוראה בחינוך המיוחד לגילאי 6-21 במכללת חמדת הדרום, מתמקדת בהכשרת מורים למסגרות חינוך כוללניות ומיוחדות.

שעות מתווה:

תכנית הלימודים במסלול ההסבה בהתמחות בחינוך מיוחד, כוללת 44 ש"ש*.

  • חינוך: 9 ש"ש
  • התנסות בהוראה: 9 ש"ש
  • לימודי התמחות חינוך מיוחד: 16 ש"ש
  • לימודי התמחות בדיסציפלינות: 10
  • סדנת סטאז’: 2 ש”ש, ללא קרדיט (בעלי נסיון פטורים. אינו מעכב את התעודת הוראה).
  • קורס עזרה ראשונה בהיקף 44 שעות בודדות, ללא קרדיט.
  • קורסי “זהירות בדרכים” ו”ביטחון ובטיחות”, ללא קרדיט.

*לכל סטודנט ייקבע היקף שעות ושנות לימוד בהתאמה אישית, לאחר תהליך של הכרות (אקרדיטציה) בהתאם לגיליונות הציונים מהתארים האקדמאיים הקיימים.

תנאי קבלה

ציון ממוצע תואר ראשון מעל 80.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע