תכנית למצוינוּת – רג"ב

אז מה זה רג"ב?

לחנך עם ראש גדול!

העולם כולו עובר שינויים וטלטלות ובתוכו גם מערכת החינוך – והיא זקוקה לנשות ואנשי חינוך עם מבט רחב ויכולות גבוהות שיסייעו לה לבצע את הקפיצה הנדרשת. קצב השינוי בעולם העבודה, כמו אתגרים של בדידות והבחנה בין מציאות ועולמות וירטואליים – מניחים לפתחה של מערכת החינוך צורך להתמקצעות, לגמישות ולחוסן. מגיפת הקורונה האיצה שינויים אלה, בעולם בכלל ובמערכת החינוך בפרט. שיתופיות, אוריינות דיגיטלית, יזמות, ביטחון עצמי, כושר שכנוע, ואחריות אלו הן מקצת התכונות הנדרשות מאיש חינוך הרוצה להוביל, לשנות ולהתוות דרך ובעיקר להוות מודל לחיקוי.

התרומה המשמעותית של מנהיגי החינוך היא בטיפוח ופיתוח אנשים, מוסדות וארגונים, כך שיוכלו להתאים את עצמם לשינויים המואצים ובעיקר, לצמוח ולשגשג בעתיד. מנהיגות חינוכית אינה מעמד רשמי מלכתחילה, אלא מעמד נרכש של נטילת אחריות, הובלת תהליכים, ובניית אמון ושיתופי פעולה.
תכנית רג"ב מכוונת לגבש מערך של מנהיגי חינוך הראויים למשימה גדולה זו.

רג"ב בחמדת – בהקשר הפדגוגיה של החוסן

המכללה פיתחה וממשיכה לפתח משנה ייחודית כציר מארגן בשם: פדגוגיה של חוסן.
משנה זו מהווה ציר-ליבה במכללה הן בהכשרת הסטודנטים הן בתוכניות ליווי המשלבות ידע אקדמי וניסיון מעשי. מדובר בתפיסה מקצועית, אך גם בתפיסה ערכית – המזהה את תפקידו של המורה כמי שאמון על הפדגוגיה של החוסן.
אנו מאמינים, כי החוסן יכול להוות עקרון מארגן לתהליך החינוכי והלימודי – לא רק כרכיב משלים אלא כחלק אימננטי המוטמע בתכני הלמידה, בדרכי ההוראה והעשייה הפדגוגית כולה.

הסטודנטיות בתוכנית רג"ב יוכשרו באופן ממוקד יותר דרך הקורסים הייעודיים והמפגשים השונים, סביב הציר המרכזי של פדגוגיה של חוסן ויהיו חלק משמעותי מפיתוח משנה חינוכית זו. במסגרת תוכנית רג"ב יקבלו הסטודנטיות כלים לעבודה בכיתות ואף עם כיווני חשיבה לעבודה בצוותי חדר המורים.

מטרות התוכנית:

  • בהתאם לתכנית רג"ב הארצית ועל פי יעדיה.
  • להכשיר סטודנטים מובילים, בהלימה לתפיסת 'פדגוגיה של חוסן' כפריזמה משמעותית לקידום החינוך.
  • גיבוש קהילה מקצועית לומדת, להשראה הדדית והיוועצות בנושא פדגוגיה של חוסן.
  • קידום ועידוד יוזמות לחדשנות של פדגוגיה וחוסן – באקדמיה ובשדה החינוכי עצמו.

 

קורסים:

  • דילמות חינוכיות בספרות השו"ת – ד"ר שי מאמו 2 ש"ש (מקוון)
  • היכרות עם מוסדות ייחודיים – סיורים – גיל חדש 1 ש"ש (4 ימים מרוכזים – ימי ה')
  • חוללות חוסן במרחב – ד"ר דניאל ניקריטין 2 ש"ש (ימי ג' 18:30)
  • רכז השמה – ד"ר דניאל ניקריטין

 

היבט חברתי:

הסטודנטיות בתכנית רג"ב מתנהלות בשגרה כקבוצה מובילה – ליוזמות ופעילויות במכללה, לשיח ושיתוף חברי ואנושי.
להיות סטודנטית ברג"ב – זה להיות שייכת, ושותפה לחינוך בראש גדול!

התנסות ייחודית:

בשנים א-ב ההתנסות הייחודית כוללת מפגשי זום לשיח ועידוד עם תלמידי ביה"ס היהודי בטורונטו. המפגשים שוזרים שיח ערכי, לימודי וגם מאפשרים קשר והקשבה.

מעורבות חברתית:

הסטודנטיות ברג"ב מובילות מיזמים ותכניות שונות: חונכויות תלמידים מבתי הספר באזור המכללה, חונכות סטודנטיות הזקוקות לסיוע לימודי וכן הנחיית מעגלי שיח בימי עיון ושיח.
 

קורסים בין מכללתיים:

כל סטודנטית מחוייבת להשתתף באחת משנות הלימודים, בקורס של התוכנית הארצית של רג"ב המתקיים במכון מופ"ת. קיימים מעל עשרה קורסים לבחירה בהם נפגשים עם קולגות ממכללות אחרות. הקורס מקנה זכאות ל2 ש"ש.

שנתון ג:

תוכנית רג"ב במכללה מציעה ליווי לקראת היציאה לעבודה בשנה ד'.

ד"ר דניאל ניקריטין – רכז השמה, מלווה במהלך השנה כל סטודנטית בעבודת דיוק לאיתור מקומות עבודה מתאימים, מנחה כתיבת קורות חיים, הצגה עצמית, ומקיים מפגשי סימולציה סביב סוגיות רלוונטיות לכניסה להוראה: ראיונות עבודה, שיח הורים ועוד. המפגשים יערכו לאורך השנה בתיאום הזמנים עם הסטודנטיות.

(לרקע נוסף באתר התוכנית לחצו כאן)

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)