שו"ת למידה א-סינכרונית

למידה א-סינכרונית

 

מצוין. זה הזמן לשים דגש על הוראה בעזרת עזרים ויזואליים. המצגות שנמצאות בשימוש נרחב מזה שנים יכולות לתת מענה בהחלט ויחד עם זאת מומלץ לשלב תכני וידאו מוכנים (הרצאות TED למשל או סרטונים בתחומי דעת שונים מ Youtube ) או כאלו שתכינו בעצמכם.

ישנו היצע נרחב וחלק מהכלים הנם בתשלום. נתמקד באחד בלבד שנקרא Screencastomatic והוא מאפשר בגרסה החינמית שלו הקלטת סרטונים עד 15 דקות שזה בהחלט מעל לרף הדקות המומלץ לסרטון הסבר/הקניה (שנע בין 3-9 דקות לפי המלצות של מומחים שונים).  

מדריך 

בהחלט!  כלי מאד מומלץ לצורך הפיכת סרטון רגיל לסרטון אינטראקטיבי (עם שאלות שיוצגו במהלכו) הוא פיתוח ישראלי מקסים ומאד פשוט לתפעול שנקרא edutube. בתחילת העבודה איתו יש לבצע "הרשמה (עורך חדש)" 

 
כמו כן, במודל ישנו משאב שנקרא H5P שיוצר אינטרקציות בסרטונים מיוטיוב ומופעל ישירות במודל. לסרטון הדרכה לחצו כאן

אתר מתודיקה המעולה מספק לנו תובנות מעניינות ממגוון מחקרים ומאמרים, בצורה פשוטה ומונגשת מבחינה ויזואלית. כאן למשל תוכלו לראות טיפים בנושא הוראה-למידה באמצעות הוידאו ולמי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו בנושא יוכל לגשת גם למאמר המלא שמקושר בתחתית הפוסט.

התשובה היא: רק אם עושים בדיקה שהתמונה שמצאנו מותרת לשימוש מבחינת זכויות יוצרים. שימו לב – העתקת תמונה ממנוע החיפוש בגוגל ללא בדיקה כזו חושפת את המשתמש בה לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים. אז מה עושים? באילו תמונות נשתמש?

מומלץ להיעזר באתרי מאגרי תמונות חינמיים ומותרים לשימוש כגון:

Pixabay (שימו לב – לא להשתמש בתמונות שמופיעות בשורת התמונות העליונה אלא רק מהשנייה ומטה)

Freepik

pexels

כמו כן הוספת תמונה בתוך המצגת עצמה ע"י חיפוש במנוע Bing  מוגדרת אוטומטית על חיפוש של תמונות המותרות לשימוש.

 

 

בכל שאלה/התייעצות בנוגע לשימוש מושכל בכלים אלו בהלימה למטרות הפדגוגיות, מוזמנים להתייעץ איתנו ולחשוב יחד על מגוון רעיונות.
מרינה מוריה וקנין, ראש היחידה ללמידה דיגיטלית וחדשנות בחינוך, marinavak@hemdat.ac.il
וענת עטיה, רכזת היחדיה ללמידה דיגיטלית וחדשנות בחינוך, anat@hemdat.ac.il

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)