שו"ת למידה סינכרונית

למידה סינכרונית

 

בשלב זה יש לפתוח מפגשים ישירות דרך אתר זום

היעזרו במדריך המצולם: https://screencast-o-matic.com/watch/cY6YFc7m7a

תוכלו לעשות שימוש ברכיבים השונים שמובנים במערכת, כגון חלוקה לחדרים למשל לטובת דיון בקבוצות או למידה בחברותא, תוכלו להקפיץ מידי פעם שאלה למשתתפים ע"י רכיב הסקר, לבקש לסמן בתגובות reactions – כמענה על שאלה מסויימת, לנצל את הצ'אט לשו"ת וכו'.

בסרטון זה תמצאו הסבר מעולה לגבי חלוקה לחדרים breakout rooms)) :

https://www.youtube.com/watch?v=WWGvCB_BK7I

מהצד של המארח - כשכל המשתתפים כבר התפזרו לחדרים ניתן לבצע כמה פעולות כמו למשל "לקפוץ" לביקור באחד החדרים כדי לשאול אם יש צורך בסיוע. בצילומי המסך כאן (קישור למצגת) תוכלו לראות איך זה נראה מהצד של המארח.

בסרטון הבא ניתן הסבר על דרך הוספת סקרים (polls) החל מדקה 2:56

https://www.youtube.com/watch?v=1lRmF8tP_R0

כדאי לבקש כבר בתחילת השיעור מכל הסטודנטיות לסדר את השמות שלהן המופיעים מיד עם ההתחברות (כדי שלא יהיה מצב שסטודנטית מחוברת עם השם של בעלה או אחותה או שיופיע שם כמו Galaxy10).  

כל אחת תעמוד על קוביית הוידאו שלה עם העכבר - מופיעות 3 נקודות בצד הימני של הקובייה -ללחוץ עליהן - תופיע אפשרות  rename  - ללחוץ ולכתוב בשדה שנפתח את השם.

מצד אחד, ניתן להגדיר את הצורה בה יופיעו הקוביות הללו של המשתתפים ע"י לחיצה על view בצד הימני למעלה וניתן למזער אותן לחלוטין. מצד שני, לא רוצים לוותר על הפנים של הסטודנטים כדי לראות מה התגובות שלהם לתוכן שהנכם משתפים? אין בעיה. מעצבת הבית שלנו, הכינה עבורכם תבנית מצגת שבה ישנו מקום ייעודי עבור קוביות הוידאו מצד ימין, כך שלא יסתירו את התוכן שתמקמו במרכז המצגת. מוזמנים לעשות בה שימוש. 

תבנית מצגת לזום

מצורפת תמונת הרקע + צילום מסך עם הסבר כיצד לעשות זאת. הפעילו שיקול דעת, באילו מפגשים כדאי להפעיל תמונת רקע ובאילו לא. ההמלצות האחרונות של מומחים בתחום הלמידה הדיגיטלית נוטות דווקא לחזק את עניין הרקע האותנטי של כל מרצה שמאפשר למשתתפים יותר חיבור והזדהות מאשר רקע אחיד ומוכן מראש.

רקע א' לזום

רקע ב' לזום

צילום מסך עם הסבר

 

שימו לב לגרסת הזום בה הנכם משתמשים, בגרסה 5.3 העדכנית קיימות אופציות שלא קיימות בגרסאות קודמות כדוגמת פילטרים שונים לוידאו, הטמעת המצגת שלכם כרקע לוידאו של הדובר וגם האפשרות של המשתתפים לבחור בעצמם לאיזה חדר הם רוצים להיכנס כאשר מאפשרים פיצול חדרים. חשוב חשוב חשוב – אם הגרסה של משתתפי המפגש לא מעודכנת גם היא, הנ"ל לא יעבוד אצלם.  ראו במצגת

לנוחיותכם מדריכים עם צילומי מסך גם עבור מי שאצלו אתר הזום בעברית וגם למי שבאנגלית. תודה גדולה לחברת הסגל ג'ני גולדנברג על הכנת המדריך באנגלית!

 מדריך בשפה האנגלית

מדריך בשפה העברית

חשוב חשוב חשוב – האפשרות של הנפקת דוחות נוכחות הינה אפשרות למעוניינים בכך בלבד. אין להשתמע מהנ"ל שחובת הנוכחות חלה על כולם ובכל הקורסים, זוהי בחירת המרצה בהתאם לדרישות השונות בכל קורס וקורס.

בהחלט! מצורף לכם מכתב שפורסם ע"י היחידה לקידום איכות ההוראה באונ' ת"א ובו תוכלו למצוא מספר רעיונות שאולי חלקם יוכלו להתאים גם לשיעורים שלכם. כמו כן בקובץ טיפים מעולים להתנהלות בשיעור סינכרוני ראשון עם הסטודנטים אבל לא רק –

לחצו לקובץ

בכל שאלה/התייעצות בנוגע לשימוש מושכל בכלים אלו בהלימה למטרות הפדגוגיות, מוזמנים להתייעץ איתנו ולחשוב יחד על מגוון רעיונות.
מרינה מוריה וקנין, ראש היחידה ללמידה דיגיטלית וחדשנות בחינוך, marinavak@hemdat.ac.il
וענת עטיה, רכזת היחדיה ללמידה דיגיטלית וחדשנות בחינוך, anat@hemdat.ac.il

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)