fbpx
צור קשר!

מתמטיקה – תואר ראשון גברים

אודות החוג

"מתמטיקה היא מלכת המדעים"

החוג למתמטיקה של מכללת חמדת הדרום מכשיר את הסטודנטים בשני מסלולים:

תואר ראשון במתמטיקה עבור גברים במכללה האקדמית חמדת הדרום

  • תיאורטי: תכנים בתמטיקה
  • דידקטי: שיטות הוראת המתמטיקה.

סטודנטים בחוג למתמטיקה רוכשים מיומנויות טכניות בחשבון ואלגברה, מיומנויות חשיבה ואסטרטגיות לפתירת בעיות. הסטודנטים מכירים שיטות שונות ומגוונות של הוראת המתמטיקה, שולטים בכלים טכנולוגיים להוראת המתמטיקה בסביבה ממוחשבת ומתוקשבת, ובעלי מוטיבציה להשתלם ולהרחיב אופקים בתחום המתמטיקה.
חברי סגל החוג שמים דגש על הקניית החומר התיאורטי בהיבטים הפדגוגיים והדידקטיים, פיתוח החשיבה המתמטית והעשרה בשיטות הוראה מגוונות ומתקדמות. ראוי לציין, כי בוגרי החוג למתמטיקה של מכללת חמדת הדרום מבוקשים מאוד במערכת החינוך וממלאים תפקידי מפתח כרכזי מקצוע, סגני מנהלים ומנהלים.

ההכשרה בחוג מאפשרת התמחות ב:

תכנית הלימודים במסלול היסודי בהתמחות מתמטיקה כוללת 94 ש"ש.
התוכנית כוללת את שלושת הרכיבים כדלהלן:

  • לימודי הכשרה להוראה (מתווה הבסיס): 32 ש"ש
  • לימודי התמחות:
    • מתמטיקה 26 ש"ש
    • שתי חטיבות 30 ש"ש (15 ש"ש כל אחת)
  • לימודי יסוד*: 6 ש"ש

סה"כ: 94 ש"ש

* בנוסף, כלולים בלימודי יסוד קורסי חובה שאינם מזכים בנקודות זכות.

תכנית הלימודים במסלול היסודי בהתמחות מתמטיקה כוללת 90 ש"ש.
התוכנית כוללת את שלושת הרכיבים כדלהלן:

  • לימודי הכשרה להוראה (מתווה הבסיס): 32 ש"ש
  • לימודי התמחות:
    • מתמטיקה 26 ש"ש
    • תושב"ע** 26 ש"ש
  • לימודי יסוד*: 6 ש"ש

סה"כ: 90 ש"ש

* בנוסף, כלולים בלימודי יסוד קורסי חובה שאינם מזכים בנקודות זכות
**תינתן אפשרות להכרות על בסיס לימודי ישיבה.

קורסים לדוגמא:

קורס זה יעסוק בתהליכי הוראה ולמידה של תלמידים משולבים עם לקויות במתמטיקה. תכנית הלימודים החדשה (2006) מדגישה את המעבר מהידע הבלתי פורמאלי של מושגים מתמטיים שהילד רוכש לידע פורמאלי שיירכש במהלך שנות לימודיו. רציונל תכנית הלימודים החדשה מבוסס על יכולת ביצוע פעולות חשבון ופתרון בעיות הנשענת על הבנת תכונות המספרים, מבנים ופעולות ועל תובנה חשבונית. גישה זו דורשת מהמורה ראייה היקפית ואינטגרטיבית של נושאי הלימוד והקשרים שיש לטפח אצל הלומד. בכל הנושאים נדרש המורה לעודד הבנת קשרים משמעותיים שבין הנושאים המתמטיים השונים.
בכיתות נדרשת פדגוגיה הנשענת מצד אחד על עקרונות מתמטיים ומצד שני מותאמת לגיל הלומדים הצעיר וללקויות שלהם בתחום המתמטיקה. על המורה המלמד בכיתות אלה להיות בקיא בעקרונות המתמטיים העומדים בבסיס תכנית הלימודים. עליו להכיר ולהבין את הרעיונות המתמטיים אליהם יגיע הלומד בתהליך הבניית המושגים והמיומנויות המתמטיות. בהמשך יתמקד הקורס בהתאמת דרכי הוראה במתמטיקה לתלמידים עם לקויות בתחום זה. הסטודנטים ירחיבו את ידיעותיהם בהבנת הקשיים במתמטיקה, הכרת דרכי עבודה מותאמות לתלמידים אלו ופיתוח אסטרטגיות הוראה לשם עקיפת הקשיים. הסטודנטים יכירו מבדקים דיאגנוסטיים, יתנסו בהם וילמדו לסכמם ולבנות תכנית עבודה הולמת עבור תלמידים פרטניים בהקשר לתכנית הלימודים הכיתתית, תוך התייחסות למודל RTI.

מטרות הקורס הן הכרת המושגים הבסיסיים בחשבון דיפרנציאלי ואינטגראלי. הקניית מיומנויות בחקירת פונקציות בעזרת חדו"א. פיתוח חשיבה מתמטית תוך פתירת בעיות שונות באמצעות חדו"א.
נושאי הקורס הם סקירת פונקציות אלמנטאריות ותיאור גרפי שלהן. גבול של פונקציה. הפונקציה הנגזרת. המשמעות הגיאומטרית והפיסיקלית של הנגזרת. שימוש בנגזרות בחקירת פונקציות ופתירת בעיות קיצון. האינטגרל הלא מסוים. המשמעות הגיאומטרית והפיסיקלית של האינטגרל המסוים. שימוש באינטגרלים בפתרון בעיות גיאומטריות ופיסיקליות.

מתמטיקאים לאורך ההיסטוריה הצליחו להגיע ליצירות מופת מתוחכמות, שמעוררות התפעלות עד היום, באמצעות כלים פשוטים אלה: סרגל ומחוגה.
בעיית בנייה כרוכה בהיכרות עם תכונות הישר והמעגל. מדידת מרחקים על ידי מחוגה ומתיחת ישרים בין נקודות. בעיית בנייה אתגרית היא למעשה בעיית חקר. פתרון והנמקה של בנייה גיאומטרית דורשים לימוד פעיל ויצירתי. פעילות זו דורשת יכולת גבוהה יותר מזו הנדרשת לצורך בעיית חישוב או הוכחה. (סטופל וזיסקין, 2112.)
נושא הבניות הגיאומטריות או גיאומטריה קונסטרוקטיבית מהווה פרק חשוב בגיאומטריה אוקלידית ומרכיב הכרחי בהשכלה האקדמית של מורה למתמטיקה אך יש לציין שהנושא הנ"ל לא תפס מקום ראוי הן בתכנית הלימודים והן בפעילות המורים למתמטיקה בבתי הספר.

 

תנאי קבלה:

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)