fbpx
צור קשר!

החוג לחינוך – תואר ראשון גברים

אודות החוג

החוג לחינוך שם לנגד עיניו את המשימה לפתח את הסטודנט, כך שיצא לעולם העבודה החינוכית כשהוא מצוייד בידע ובכלים העדכניים והחיוניים ביותר להצלחתו בתחום ההוראה והחינוך.
בשנה הקרובה, אנו מוסיפים קומה נוספת בהכשרת הסטודנטים. אנו מאמינים כי אחד מתפקידיו של איש החינוך וההוראה הוא ביסוס יכולתו של התלמיד להתמודד עם אתגרי החיים – בחירום ובשגרה. תחום החוסן (resilience) הינו רכיב ייחודי שאנו מטמיעים באקדמית חמדת.

בחוג לחינוך לומדים כל הסטודנטים של כל המסלולים, ומשימתו היא להקנות לסטודנט את הידע, המיומנויות והערכים המלווים את איש החינוך וההוראה בעבודתו. במסלול זה תעשו את הצעדים הראשונים של הכלים המחקריים: קריאה של טקסטים מדעיים, איסוף נתונים ואף ניתוחם. כלים אלה חיוניים לשנות הלמידה שלכם, ומעבר לכך – לשנותיכם כאנשי מקצוע מעודכנים וממשיכים להתפתח.

בנוסף לצד המחקרי, תרכשו את הידע התאורטי והכלים המעשיים של מקצוע ההוראה – בלמידה בתחומי המכללה, ואף בהתנסות המעשית וההדרכה המלווה אותה. תתוודעו לגישות ולכלים המתחדשים בתחומי ההוראה – הכלים הטכנולוגיים, אך גם לשינויים הנרחבים והמגוונים (מרחבי הלמידה, סגנונות ההוראה ועוד) המתחוללים בשדה החינוך בארץ ובעולם.
המרצים בקורסים השונים, מכוונים להציג בפני הלומדים ידע עדכני, שמיש ורלוונטי עבור הסטודנטים.

קורסים לדוגמא:

הקורס מקנה כלים וידע יישומי בצדדים השונים של ההוראה:

תכנון השיעור, העמידה מול התלמידים, ניהול כיתה ותהליכי הערכה ועוד.
הקורס מקנה תיאוריות בסיסיות העוסקות בלמידה, וכן בגישות ערכיות הנוגעות למשימתו של המורה.
במהלך הקורס נכיר ונתנסה בכלי ההוראה השגורה, אך גם נתוודע לגישות עדכניות כמו שיטת הנבחרות, למידת חקר ופרוייקטים, כיתה הפוכה ועוד.
הקורס מועבר תוך התבוננות על ההתנסות של הסטודנטים בעבודה המעשית, בתרגול חי בכיתה ובלמידה תיאורטית.

הקורס מקנה ידע וכלים יישומיים לאיש ההוראה על מנת שיוכל לפתח בתלמידיו יכולות התמודדות עם אתגרי-החיים בשגרה ובחירום:
קבלת החלטות, התמודדות עם חרדה (מבחנים, מצב בטחוני), מוגנות, ויסות רגשי, התמודדות חברתית ועוד.
מעבר להיכרות התיאורטית, נתוודע לסט מיומנויות המסייעות לביסוס התלמיד כאדם הנמנע ממצבי קושי שיוכל להמנע מהם, ונענה לאתגרי החיים בצורה מיטבית.
בין הנושאים שיילמדו בקורס: resilence , הגישה הסלוטוגנית, גשר מאח"ד, קבלת החלטות – נגזרות מעשיות מ'תיאוריות משחקים', זיהוי והתמודדות עם חרדות, ועוד.

הקורסים ב'שיטות מחקר' מפגישים את הסטודנט עם העולם העשיר והמרכזי המלווה אותו כאיש אקדמיה, ולאחר מכן כאיש מקצוע מתעדכן ומעורה. נכיר את המושגים היסודיים בתחום המחקר, ואת העקרונות המכוונים את איש האקדמיה לעמידה בסטנדרטים השואפים לאובייקטיביות ומהימנות של הממצאים.

הקורסים במכללה מחולקים למיקוד בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות. העבודה הסמינריונית שיבצעו הסטודנטים בשנים המאוחרות של הלמידה – תתבסס על הכלים שנרכשו בקורסי המבוא של 'שיטות מחקר'.

 

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)