fbpx
צור קשר!

ניהול וארגון מערכות חינוך

התוכנית לניהול וארגון מערכות חינוך באקדמית חמדת מקנה ראייה אסטרטגית, יכולת גיבוש חזון, מדיניות ודרכים למימושם. התוכנית מתאימה למורים (כמו גם לסגנים, צוות הנהלה, מנהלים בפועל ומדריכי מורים), גננות ומנהלות גן הממלאים תפקיד ניהולי או ריכוז, או לאלה המייעדים עצמם לתפקידים אלה.

מטרת העל

הכשרת בעלי תפקידים, מנהלות גן ומנהלים במוסדות חינוך, שידעו למלא את דרישות התפקיד של ניהול והובלת ארגונים חינוכיים מורכבים, הפועלים בסביבות משתנות.

מטרות

מטרת התכנית היא להכשיר בוגרות ובוגרים מקצועיים שיקבלו תפקידים מובילים במערכות חינוך של העשורים הבאים. ההכשרה תביא לידי ביטוי את דרישות התפקיד העתידיות במערכות חינוך מורכבות, הנמצאות בתהליך של שינוי מתמיד ופועלות בתנאי אי וודאות הולכים וגוברים.

ברמה האישית תשקוד התכנית על מימוש המטרות הבאות:

  • פיתוח לומד אוטונומי אותנטי, המודע לרצונותיו, כישוריו ורגשותיו ויודע לתרגם אותם לעשייה חינוכית.
  • פיתוח אדם מוסרי היודע להתמודד עם דילמות ולהכריע מתוך מחויבות לערכיו ולערכי החברה בה הוא חי.
  • פיתוח כישורי ניהול ומנהיגות אישים והבאתם לביטוי בניהול והנהגת אנשים ומערכות.
  • פיתוח איש פרופסיה הרואה בלמידה משמעותית והתפתחות אישית ומקצועית ככישורי חיים מחייבים.

בתוכנית ישנם שלושה מסלולים, בכל המסלולים מקבלים תעודה בה כתוב: תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, ללא פירוט המסלולים.
 

לימודי בוקר: נשים

  • ניהול וארגון מערכות חינוך במסלול בית הספר
  • ניהול וארגון מערכות חינוך במסלול ניהול גן
  • ניהול וארגון מערכות חינוך במסלול הדרכה והנחיה

 

לימודי בוקר: גברים

  • ניהול וארגון מערכות חינוך במסלול בית הספר

 

לימודי ערב: נשים וגברים

  • ניהול וארגון מערכות חינוך-  מיועד לניהול בית ספר ולניהול גן.

 

הלימודים בכל המסלולים הללו יתקיימו בהיקף כולל של 18 ש"ש (18 שעות שנתיות שהן 36 שעות סמסטריאליות).

מטרת המסלולים היא להכשיר את הסטודנטיות והסטודנטים בדגש על קהל היעד שלהם.

ניהול וארגון מערכות חינוך במסלול בית ספר: מיועד לסטודנטיות וסטודנטים המעוניינים לנהל בית ספר, לכהן כסגנים, רכזים או לפתוח פתח לאפשרות עתידית. קורסים לדוגמה: הגורם האנושי בעבודה, מעורבות הורים במערכת החינוך, פיתוח יזמות חינוכית, סוגיות נבחרות במנהיגות חינוכית, קבלת החלטות במערכת החינוך, אתיקה בניהול בית הספר.

ניהול וארגון מערכות חינוך במסלול לגיל הרך: מיועד לסטודנטיות מנהלות גן או גננות משלימות וכן לגננות שירצו בעתיד להדריך גננות מתחילות. קורסים לדוגמה: מיומנויות ניהול,  חקר האקלים החינוכי בגיל הרך, סוגיות נבחרות במנהיגות חינוכית בגיל הרך, קבלת החלטות בניהול גן, תכנית לימודים בגן העתידי, אתיקה בניהול גן ועוד.

ניהול וארגון מערכות חינוך במסלול הדרכה והנחיה: מיועד לסטודנטיות העובדות כמורות  בפועל לפחות ארבע שנים, המעונינות ללמוד תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, בדגש על הדרכת והנחיית מורים. קורסים לדוגמה: הכשרת מורים חונכים, סוגיות נבחרות במנהיגות חינוכית, קבלת החלטות בחינוך ובניהול, סמינריון בהדרכה והנחיה, ניהול שינויים בחינוך, אתגרי הטכנולוגיה בחינוך ובניהול, מיומנויות ניהול ועוד.

חדש! מסלול עם תזה לסטודנטים מצטיינים

התוכנית מיועדת לפתוח אפשרות בפני מועמדות ומועמדים מצטיינים מבחינה אקדמית ומחקרית, לכתוב עבודת תזה כדי שיוכלו לממש את סיכוייהם להמשיך את לימודיהם לתואר שלישי באחת האוניברסיטאות. התוכנית מתפרסת על פני ארבעה סמסטרים.

לצפייה בתקנון תוכנית הלימודים לתואר שני עם תזה לחצו כאן

 

לימודי בוקר:

  • ימי שלישי בין השעות 15:30-08:30+ קורסים מקוונים (סינכרוניים וא-סינכרונים) + קורסים מרוכזים בקיץ (בחודש יולי)

 

לימודי ערב:

  • שנה א': ימי רביעי בין השעות 21:30-16:30 + קורסים מקוונים + קורסים מרוכזים בקיץ (בחודש יולי)
  • שנה ב' סמס' א' בלבד: יום ראשון 19:45-16:30 (קורסים סינכרוניים וא-סינכרונים)

בתוכנית משולבים קורסים פרונטליים, קורסים היברידיים (מקוונים באופן חלקי), קורסים מקוונים באופן מלא וקורסים בימים מרוכזים בפגרת הקיץ.

חשוב לציין כי בכל שנה יוצעו קורסים מהתוכנית על פי שיקול דעת ההנהלה. אין ההנהלה מתחייבת להציע אותם קורסים בכל שנה. הקורסים המוצעים בכל שנה יפורסמו במערכת השעות השנתית, סמוך לפתיחת שנת הלימודים האקדמית.

חטיבה א: חטיבת לימודי תשתית חובה

  1. מבוא למנהל החינוך (2 ש”ס, חובה)
  2. סוגיות נבחרות במנהיגות חינוכית (2 ש”ס)
  3. מחקר כמותי בחינוך (2 ש”ס)
  4. מחקר איכותני בחינוך (2 ש”ס)
  5. סדנת כתיבה אקדמית (2 ש"ס)

לתקציר הקורסים בחטיבה זו לחצו כאן

חטיבות ב’ – ד’ לימודי התמחות

חטיבה ב: מאפיינים אידיאולוגיים חברתיים וארגוניים של מערכות חינוך

  1. מדיניות החינוך בישראל ( 2 ש"ס, חובה)
  2. חקר האקלים החינוכי בגיל הרך (4 ש"ס, סמינר בחירה)
  3. תוכניות לימודים בגן העתידי (2 ש"ס, בחירה)
  4. היבטים משפטיים בחינוך (2 ש"ס, בחירה)

לתקציר הקורסים בחטיבה זו לחצו כאן

 חטיבה ג’: ניהול ופיתוח ארגוני 

  1. ניהול משאבי אנוש בארגוני חינוך (2 ש”ס, חובה)
  2. פיתוח יזמות חברתית-חינוכית (4 ש"ס, סמינר בחירה)
  3. קבלת החלטות בגן ובביה"ס (2 ש”ס, בחירה)
  4. התקציב ככלי ניהולי (2 ש”ס, בחירה)
  5. פיתוח והעצמת צוות בגיל הרך (2 ש”ס, בחירה)
  6. ייעוץ ופיתוח ארגוני במערכת החינוך (4 ש"ס, סמינר בחירה)
  7. הכנסת שינויים במערכת החינוך (2 ש"ס, בחירה)
  8. הכנסת שינויים במערכת החינוך (4 ש"ס, סמינר בחירה)
  9. מיומנויות ניהול בגן ובביה"ס (2 ש"ס, בחירה)

לתקציר הקורסים בחטיבה זו לחצו כאן

חטיבה ד’: היבטים מנהיגותיים בחינוך

2. פיתוח מנהיגות וחוסן (2 ש”ס, בחירה)
4. ניהול ומנהיגות בארגוני חינוך (2 ש”ס, בחירה)
6. מודלים מתקדמים במנהיגות חינוכית ( 2 ש”ס, בחירה)
7. פדגוגיה של חוסן- הלכה למעשה (4 ש"ס, בחירה)

לתקציר הקורסים בחטיבה זו לחצו כאן

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)