fbpx
צור קשר!

תואר שני (M.Ed) במסלול חינוך מיוחד

 

הלימודים בתוכנית יתקיימו יום בשבוע במשך ארבעה סמסטרים כולל סמסטר קיץ, בהיקף כולל של 18 ש"ש (18 שעות שנתיות שהן 36 שעות סמסטריאליות). במהלך הקיץ בין השנה הראשונה לשנייה יתקיימו קורסים בימים מרוכזים וכן בלמידה מקוונת, כמפורט במבנה התוכנית. בסמסטר א בשנה ב יתקיימו הלימודים בלמידה מרחוק.

הלימודים מתקיימים בימי שני מהשעה 8:30 עד 15:30 ובנוסף, קורסים מרוכזים ומקוונים.

נושאי הקורסים הנלמדים בכל אחד מן האשכולות:

אשכול לימודי תשתית: סה"כ: 10 ש"ש

  • דילמות בשילוב והכלה של הילד עם הצרכים המיוחדים
  • התאמה של סביבה לימודית לשילוב והכלה
  • הערכה והתערבות מותאמת לקשיי לומד בקריאה כתיבה ובמתמטיקה.
  • ויסות חושי וסגנונות קוגניטיביים Sensory regulation and cognitive styles (הקורס יינתן כבחירה בשפה האנגלית או העברית)

 מלמידה להוראה של ילדים עם לקויות:

  • סמינריון מחקרי- התמודדות המורים עם הילד עם לקויות התפתחותיות
  • שיח כדרך לחקירת דרכי חשיבה, הוראה ולמידה של תלמידים עם צרכים מיוחדים.
  • שיטות מחקר איכותניות.
  • שיטות מחקר כמותיות.

אשכול התמחות ליקויי למידה והפרעות קשב: סה"כ 8 ש"ש

  • ביולוגיה, סביבה והתערבות – משמעות להפרעות קשב:
  • הבניית תהליכים אינטגרטיביים לקידום ילדים עם לקויי למידה.
  • טכנולוגיה מסייעת לקידום למידה.
  • למידה מתווכת והשתנות קוגניטיבית.
  • התלמיד המתקשה במתמטיקה – תהליכים התפתחותיים ונוירופסיכולוגיים.
  • נוירופסיכולוגיה של לקויי למידה – היבטים מוחיים והתנהגותיים של לקויות למידה.
  • סמינריון מחקרי: תפקודים ניהוליים ותפקודים קוגניטיביים – דרכי התערבות לשיפור תפקודים ניהוליים.

אשכול התמחות אוטיזם: סה"כ 8 ש"ש

  • אוטיזם למתקדמים: מהתיאוריה לפרקטיקה
  • היבטים נוירופסיכולוגיים באוטיזם.
  • סדנא לדרכים וגישות התערבות לתלמידים על הרצף האוטיסטי.
  • סמינריון מחקרי- היבטים חברתיים ורגשיים בקרב ילדים על הרצף האוטיסטי
  • שיטות אבחון וטיפול
  • תקשורת, שפה ודיבור

*בכל אחת מההתמחויות יש לקחת קורס מההתמחות האחרת.

  • בעלי תואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת הוראה בממוצע של  85 לפחות.
  • מורים לחינוך מיוחד בעלי 3 שנות ניסיון לפחות בתחום.
  • מורים לחינוך מיוחד בעלי ניסיון של 3 שנים לפחות בעבודה עם תלמידים עם לקויות תקשורת/ לקויות למידה.
  • בעלי תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה שאינה מתחום החינוך המיוחד, בממוצע של 85 לפחות חייבים ב-6 ש''ש השלמות בחינוך מיוחד.

דילמות בשילוב והכלה של הילד עם הצרכים המיוחדים

הקורס מתמקד בדילמות המתעוררות במהלך הכלתם ושילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. תיבחן הסביבה החינוכית, דרכים לתכנונה וידונו דרכים להתמודדות עם סיטואציות מהשטח תוך התייחסות לאתיקה המקצועית של המורה.
נושאי הלימוד: השותפים להכללה ומקומם במודל ההכלה: קובעי מדיניות, מנהלי בתי הספר, קהילה, משפחה. התרבות הארגונית לשילוב ולהכלה, אתיקה בחינוך מיוחד, תקשורת פתוחה ושותפות עם המשפחה כמקדמי הכלה, מסוגלות עצמית ומוטיבציה של מורים לשילוב ולהכלה.

ביולוגיה, סביבה והתערבות – משמעות להפרעות קשב

הסטודנט יכיר תאוריות המסבירות את משמעות האינטראקציה בין הביולוגיה והסביבה, הקשב ותנועתיות יתר ויתוודע למשמעותן של התאוריות הללו בטיפול, בהכלה ובהעצמת התלמיד עם הפרעת הקשב ותנועתיות היתר. בקורס יידון נושא תורשה וסביבה להבנת הפרעת הקשב, סביבה והתנהגות, אבחון וטיפול שאינו תרופתי וטיפול תרופתי, מוח ומיינדפולנס.

נוירופסיכולוגיה של לקויי למידה

הקורס יעמיק את הידע של הסטודנטים בהיבטים מוחיים והתנהגותיים של לקויות למידה בהן דיסלקציה ודיסקלקוליה. כמו כן יעסוק הקורס באופן שבו באים לידי ביטוי ליקויי למידה בקרב ילדים עם ADHD. הסטודנט יבין את הקשיים העומדים בפני תלמידים עם ליקויי למידה ויפתח רגישות כלפי צרכים לימודיים של אוכלוסייה זו. בקורס יוצגו הקשיים המוכרים פחות של ילדים עם לקויות למידה וההבדלים בין לקויות למידה שונות. יודגש תפקיד המורים לאפשר להם להגיע להישגים אקדמיים ראויים.

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)