התנסות בהוראה – תואר ראשון לנשים

במסגרת ההתנסות המעשית מכשירה המכללה את הסטודנטיות להוראה בפועל בכתה או בגן תוך התייחסות לעקרונות הפדגוגיים והדידקטיים אותם הם לומדים במסגרת הלימודים העיוניים. מטרת ההכשרה המעשית היא ליישם עקרונות אלה בעבודה השוטפת וליצור את החיבור בין התאוריה למעשה. ההכשרה המעשית מתפרשת על פני 3 שנים כאשר בכל שנה מושם דגש על מטרות ויעדים מסוימים ההולמים את שלב ההתפתחות המקצועית של הסטודנטיות והתאמתם לשדה ההוראה.

במהלך שלוש השנים הראשונות של ההכשרה להוראה מלווים הלימודים העיוניים בהתנסות מעשית בבתי ספר ובגנים. ההתנסות המעשית מלווה במדריך/ה פדגוגי/ת מהמכללה וממורה/ גננת מאמנת ממערכת החינוך.
במהלך ההתנסות המעשית כל סטודנטית צופה במאמן בעשיה החינוכית שלו ומתנסה בעצמה ביחידות הוראה. ההתנסות בהוראה עצמה מלווה במשוב קבוצתי מהמדריך/ה הפדגוגי/ת, עמיתותיה להתנסות ומהמאמן. כל התנסות ביחידת לימוד מחייבת הכנת מערך.
במקביל לסמסטר הראשון של ההתנסות המעשית לומדים במכללה קורס בדידקטיקה כללית אשר מהווה את הרקע העיוני לעבודה המעשית.

מכסת ימי ההתנסות להתמחות אחת ומסלול אחד

מכסת ימי ההתנסות:

ההתנסות המעשית מתחילה כבר בשנה הראשונה. בכל מסלול ההתנסות מתבצעת עפ"י מתווה הלימודים השייך לאותו מסלול. גם בשנה ב' הסטודנטית מתנסה אחת לשבוע בגן או בבית הספר. בשנה ג' כלל המסלולים (מלבד חלק ממסלולי חנ"מ) משתלבים בהתנסות מעשית במסגרת אקדמיה כיתה / גן. לאורך כל שנות הלימוד ההתנסות מתקיימת בשיתוף פעולה עם כלל מוסדות החינוך בעיר נתיבות ובמועצה האזורית שדות נגב.(אקדמיה-עיר, אקדמיה-מועצה)

בתום ההתנסות במסגרת אקדמיה כיתה תעבורנה הסטודנטיות הערכה מסכמת. סטודנטיות שאינן משתתפות באקדמיה כיתה תיבחנה במבחן מעשי בסוף ההתנסות.

 

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)